طرز تهیه پلو لوبیا سیاه با مرغ ساده و خوشمزه به روش امریکایی

طرز تهیه پلو لوبیا سیاه با مرغ

پلو لوبیا سیاه با مرغ , طرز تهیه پلو لوبیا سیاه با مرغ , دستور پخت پلو لوبیا سیاه با مرغ

پلوی لوبیا سیاه یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار کشور آمریکا است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو لوبیا سیاه با مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا سیاه۱ و نیم پیمانه
جعفری و گشنیز پاک شده۲۰۰ گرم
فیله مرغ۶ تا ۸ تکه
برنج۳ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد
زرشک۵ قاشق غذاخوری
آبلیمو یا آب نارنجبه میزان لازم
زعفران دم کردهبه میزان لازم
پابریکابه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
فلفلبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم

طرز تهیه پلو لوبیا سیاه با مرغ

مرحله اول

بی شک می توانید مطمئن باشید که پلو لوبیاسیاه شما از نسخه آمریکایی اش خوشمزه تر خواهد شد. طعم منحصر به فرد برنج اعلای ایرانی را دست کم نگیرید. برای این که همه چیز طبق روال خودش پیش برود باید لوبیا سیاه را در آب بخیسانید.

مرحله دوم

سپس اجازه دهید تا به مدت یک شب بماند تا حسابی خیس بخورد. بهتر است از چند ساعت برنج ایرانی را نیز بخیسانید. به دلیل آبکش کردن برنج برای پلوهای مخلوط، باید حتما در آب برنج نمک اضافه کنید. آب لوبیا سیاه را چندباری عوض کنید.

مرحله سوم

سپس آن را در یک قابلمه مناسب ریخته و اجازه دهید تا بر روی شعله بپزد. جعفری و گشنیز پاک شده را با چاقوی تیز و بر روی تخته برش خرد کنید و به کناری بگذارید. هرگز برای خرد کردن سبزیجات از چاقوهای کند استفاده نکنید چرا که باعث له شدن آن ها می شود و ظاهر غذا را خراب می کند.

مرحله چهارم

سه پیمانه برنج را بخیسانید. همیشه برای پلوهای مخلوط باید برنج را کمتر از تعداد در نظر بگیرید. برای مثال برای چهار نفر می توانید تنها سه پیمانه برنج بریزید. در قابلمه ای مناسب و جادار برنج را ریخته و رویش آب بریزید.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه دهید تا برنج بپزد و بجوشد. برای پلوهای رنگی باید همیشه برنج را کمی سفت تر یا زنده تر آبکش کنید. این کار به شما کمک می کند تا برنج را بهتر به عمل بیاورید. نگران خشک شدن برنج نباشید.

مرحله ششم

اگر در حین دم گذاشتن دیدی که برنج زیادی خشک است می توانید مقدار کمی آب و روغن به آن اضافه کنید. درون قابلمه کمی روغن بریزید. سیب زمینی را به شکل حلقه ای خرد کنید تا بتوانید از آن به عنوان ته دیگ استفاده کنید.

مرحله هفتم

البته می توانید از نان لواس نیز استفاده کنید. حالا باید برنج را بر روی ته دیگ ریخته و سپس بر روی آن لوبیا و سبزیجات را اضافه کنید. باید این کار را چند مرحله انجام دهید. یادتان باشد که به هیچ وجه نباید گشنیز و جعفری را تفت دهید.

مرحله هشتم

گشنیز و جعفری باید همان طور سبز و تازه به برنج اضافه شود. در نهایت روی برنج مقداری زعفران دم کرده بریزید و آن را بر روی شعله متوسط قرار دهید تا دم بکشد. همان طور که دیدید درون مخلوط برنج مرغ اضافه نکرده ایم.

مرحله نهم

برای طعم دار کردن مرغ، آن را با ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و همین طور کمی زعفران مخلوط کنید. مرغ را درون ماهیتابه ریخته و اجازه دهید تا حسابی سرخ شده و مغز پخت شود.

مرحله دهم

توصیه ما به شما این است که از کمی آبلیمو یا آب نارنج نیز برای طعم دار مرغ استفاده کنید. بعد از آماده شدن مرغ می توانید زرشک ها را به آن اضافه کنید. زرشک ها را پس از آماده شدن مرغ ها به آن اضافه کنید.

مرحله یازدهم

حالا اجازه دهید تا تنها چند ثانیه تفت بخورد و بعد بلافاصله شعله را خاموش کنید. زیاد تفت دادن زرشک آن را سیاه و بدمزه می کند.بعد از دم کشیدن برنج می توانید آن را در دیس بکشید و با مخلوط مرغ و زرشک و همین طور تکه های ته دیگ تزئین کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 23 مهر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه زرشک پلو با مرغ خوشمزه و مخصوص با سس پرتقالی

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ خوشمزه و مخصوص با سس پرتقالی

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ پرتقالی مرغ با سس پرتقالی یک خوراک مرغ یا چلو مرغ خوشمزه و مجلسی با سس پرتقال و ادویه‌جاتی مثل زنجبیل است. مرغ پرتقالی یا مرغ …

طرز تهیه فته لبنانی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه فته لبنانی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه فته لبنانی معمولا فته در منوی رستوران‌های عربی پیدا می ‌شود که عموما یه عنوان یک عصرانه یا پیش غذا حسابی اشتها آور است. مواد اصلی فته را، نان، نخود …

طرز تهیه ساندویچ بمب خفن و خوشمزه با کالباس و پنیر

طرز تهیه ساندویچ بمب خفن و خوشمزه با کالباس و پنیر

طرز تهیه ساندویچ بمب ساندویچ بمب یکی از انواع ساندویچ های جدید بین المللی است که دارای کالری بالایی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.