طرز تهیه پلو مرغ جامائیکایی فوق العاده خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه پلو مرغ جامائیکایی

طرز تهیه پلو مرغ جامائیکایی خوشمزه و مخصوص

برنج یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین غذا ها در سراسر جهان است. هم چنین این غذا با روش های مختلفی پخته و سرو می شود. یکی از آن ها مرغ جامائیکایی با برنج و لوبیا است. این غذا با برنج مخلوط با لوبیا قرمز و مرغ متفاوت طبخ می شود. مرغ ها اول برشته و بعد پخته می شود. اصالت مرغ همان طور که از نام آن پیداست، مربوط به کشور جامائیکا است. اگر از غذاهای تکراری خسته شده اید توصیه می کنیم این غذای خوشمزه را امتحان کنید، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران یا سینه مرغ۵۰۰ گرم
پیاز قرمز۳ عدد
آویشن۱ قاشق مرباخوری
پودر کاری۱ قاشق مرباخوری
آرد۱ قاشق مرباخوری
گوجه فرنگی۴ عدد بزرگ
فلفل قرمز۱ عدد
سیر۴ حبه
لوبیا قرمز۲۰۰ گرم
عصاره سبزیجات۲ عدد

دستور پخت پلو مرغ جامائیکایی

مرحله اول

برای تهیه پلو مرغ  خوشمزه و مخصوص به روش جامائیکایی ابتدا یک تابه مناسب بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن به خوبی گرم شود. در ادامه پیاز ها را شسته و پوست می کنیم و خرد می کنیم.

مرحله دوم

نصف پیاز های خرد شده را درون روغن می ریزیم تا حدود ۵ دقیقه تفت بخورد و نرم شود. در یک کاسه آرد و آویشن و پودر کاری و آرد را با هم مخلوط می کنیم. سپس تکه های مرغ را به طور کامل با آرد آغشته می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

مرغ را تا زمانی که همه اطراف آن قهوه ای شود می پزیم. گوجه فرنگی ها را شسته و خرد می کنیم. فلفل را هم خرد کرده و با نصف سیر رنده شده و یک عصاره سبزیجات به تابه اضافه می کنیم. کمی آب می ریزیم به طوری که سطح آن را کامل بپوشاند.

مرحله چهارم

سپس با حرارت ملایم می گذاریم تا مرغ ها بپزد. برنج را از شب قبل شسته و با آب و نمک خیس می کنیم. لوبیا قرمز را که از شب قبل خیس کرده ایم، درون یک قابلمه می ریزیم و با کمی آب می جوشانیم تا نیم پز شود.

مرحله پنجم

در این مرحله درون یک تابه دیگر کمی روغن می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا کمی داغ شود. در ادامه بقیه پیاز ها و نصف دیگر سیر رنده شده و آویشن و یک عصاره سبزیجات باقی مانده را با روغن تفت می دهیم.

مرحله ششم

سپس برنج را به آن اضافه کرده و برنج را نیز تفت می دهیم. لوبیا نیم پز شده به آن اضافه می کنیم. در آخر آب به آن اضافه می کنیم و با شعله ملایم می گذاریم بپزد. برنج پخته شده را همراه با مرغ ها در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 4 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.