طرز تهیه بیسکویت اسنیکر دودل خوشمزه با طعم دارچینی

طرز تهیه بیسکویت اسنیکر دودل

بیسکوییت اسنیکر دودل , طرز تهیه بیسکویت اسنیکر دودل

بیسکوئیت اسنیکر دودل snickerdoodle  یکی از انواع بیسکوئیت های بسیار معروف در سراسر جهان است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت اسنیکر دودل در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت اسنیکر دودل
کره به دمای محیط رسیده۶۰ گرم
روغن جامد۵۰ گرم
شکرسه چهارم لیوان
پودر دارچینیک چهارم قاشق چای خوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
تخم مرغ کوچک۱ عدد
آردیک و نیم لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای پوشش بیسکویت
شکر۱ قاشق غذا خوری
پودر دارچین۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه بیسکویت اسنیکر دودل

مرحله اول

برای تهیه بیسکوئیت اسنیکر دودل در ابتدای کار کره، روغن جامد، شکر، وانیل و پودر دارچین را با غذاساز یا همزن برقی به خوبی هم می ‌زنیم تا کاملا سبک و کمی حجیم شوند، سپس تخم مرغ را اضافه کرده و مخلوط می ‌کنیم‌.

مرحله دوم

در این مرحله بکینگ پودر را هم اضافه می ‌کنیم. مواد را به خوبی مخلوط می ‌کنیم و هر از گاهی با کمک یک لیسک مواد را از دیواره ظرف جدا می‌کنیم تا بهتر مخلوط شوند. آرد را به مایه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می ‌کنیم.

مرحله سوم

خمیر را به مدت یک ساعت در یخچال می‌ گذاریم تا کاملا سرد شود. فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد گرم می‌ کنیم. سپس با استفاده از یک قاشق بستنی زنی به سایز قاشق غذاخوری استاندارد از خمیر بر می ‌داریم.

مرحله چهارم

اندازه این قاشق از قاشق معمولی بستنی زنی کوچکتر است، اگر نداشتیم می ‌توان از قاشق غذاخوری استاندارد هم استفاده کرد. از خمیر بر می ‌داریم و با دست گرد می ‌کنیم. شکر و پودر دارچین را در کاسه کوچکی می ‌ریزیم و مخلوط می ‌کنیم.

مرحله پنجم

در نهایت خمیری که با قاشق اندازه گیری کردیم را در این مخلوط می غلتانیم. خمیر را با فاصله در سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده‌ ایم می‌ چینیم و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در فر قرار می ‌دهیم. بعد بیسکویت ها را از فر در می ‌آوریم و اجازه می‌ دهیم کاملا سرد شود.

مرحله ششم

بهتر است بعد از ۱۰ دقیقه چک کنیم. در ۱۵ دقیقه بیسکویت ها خیلی کرانچی و ترد می ‌شوند. اگر که نرم تر دوست داشتیم زودتر از فر خارج می ‌کنیم. بیسکویت ها را در ظرف در بسته خارج از یخچال نگهداری می‌ کنیم.

لطفا امتیاز دهید
بروز رسانی توسط در شنبه 24 مهر 1400
استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.