طرز تهیه بیسکویت زنجبیلی ساده و خوشمزه به روش رژیمی

طرز تهیه بیسکویت زنجبیلی

طرز تهیه بیسکویت زنجبیلی با روغن مایع طرز تهیه زنجبیلی ساده طرز تهیه بیسکویت زنجبیلی کریسمس طرز تهیه بیسکویت زنجبیلی رژیمی طرز تهیه بیسکویت زنجبیلی بدون فر

بیسکویت زنجبیلی یا زنجبیلی یکی از انواع بیسکویت های بسیار محبوب در سراسر جهان است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت زنجفیلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت زنجبیلی
کره۵۰ گرم
شکر قهوه ای۱۱۰ گرم
تخم مرغ۳۰ گرم
عسل۶۰ گرم
آرد سفید۲۳۵ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودرنصف قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
زنجفیل۵ گرم
دارچین۲ گرم

طرز تهیه بیسکویت زنجبیلی

مرحله اول

برای تهیه بیسکوئیت زنجبیلی خوشمزه ابتدا کره هم دمای محیط را به همراه شکر قهوه ای داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس تخم مرغ، وانیل و عسل را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد را به اندازه ای هم می زنیم که فقط با هم یکدست شوند. در ادامه یک سوم آرد را به همراه بکینگ پودر، نمک، دارچین و زنجبیل با هم ترکیب می کنیم، سپس دو مرتبه الک می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله ترکیب آرد و ادویه ها را به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. در ادامه باقیمانده آرد را به صورت کنترل شده روی مواد درون کاسه الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا باید مواد را مخلوط کنیم تا خمیری نرم و لطیف به دست بیاید که به دست نچسبد. زمانی که خمیر دیگر به دست نچسبد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم، سپس خمیر را بین چند لایه سلفون می پیچیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت یک ساعت، خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود.

مرحله ششم

حالا خمیر را بین دو لایه نایلون با قطر ۴ میلی متر باز می کنیم، سپس با کاتر دلخواه قالب می زنیم. در ادامه درون سینی فر کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس خمیرهای قالب شده را  درون سینی فر می چینیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی فر را به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا شیرینی ها بپزند. در ادامه بیسکوئیت ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شوند، سپس درون ظرف دلخواه می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 11 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.