طرز تهیه نان باگت کره ای خوشمزه و مخصوص مناسب صبحانه

طرز تهیه نان باگت کره ای

نان باگت کره ای , طرز تهیه نان باگت کره ای , دستور پخت نان باگت کره ای

نان باگت جزو نان های فانتزی و حجیم حساب می شود که جزو نان های پرطرفدار و پر کاربرد است و مانند نان همبرگر برای تهیه ساندویچ از آن استفاده می شود. در این دستور، طرز تهیه نان باگت کره ای به روشی ساده بیان شده است تا بتوان به راحتی در منزل و در فر آن را تهیه کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان باگت کره ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان باگت کره ای
آب گرمیک و نیم پیمانه
مایه خمیر۱ قاشق غذا خوری
شکر۱ قاشق غذا خوری سر خالی
عسل۱ قاشق غذا خوری سر خالی
آرد نان۳ پیمانه و ۱ قاشق غذا خوری
آرد کاملیک چهارم پیمانه
کره۶۰ گرم
مواد لازم برای رومال
سفیده تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه نان باگت کره ای

مرحله اول

برای تهیه نان باگت خوشمزه با طعم کره ای در ابتدای کار، یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آب ولرم و شکر و عسل و خمیر مایه را با هم مخلوط کرده و ۵ دقیقه زمان می دهیم تا مایه خمیر فعال شود و روی آن کف کند.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را به آن اضافه کرده و با دستگاه سه دقیفه با دور کند می زنیم. می توان با دست ۵ دقیقه ورز داد. نمک را اضافه کرده و با دور متوسط سه دقیقه دیگر ورز می دهیم یا با دست ۵ دقیقه ورز می دهیم تا نمک جذب شود.

مرحله سوم

کره را به صورت مکعبی و سرد برش داده و تا جایی که به خورد خمیر برود اضافه کرده و ورز می دهیم تا یک خمیر لطیفی بدست آید. روی خمیر را پوشانده و اجازه می دهیم تا یکی دو ساعت استراحت کند تا حجم خمیر دو برابر شود.

مرحله چهارم

خمیر را به چهار یا هشت قسمت چانه می کنیم. چانه ها را با وردنه کمی باز کرده و از لبه ها بهم می چسبانیم و داخل سینی فر که کف آن را کاغذ روغنی قرار دادیم می گذاریم. وقتی تمام خمیر ها را با فاصله در سینی چیدیم، روی آن را با پارچه می پوشانیم.

مرحله پنجم

سپس حدود یک تا یک و نیم ساعت استراحت می دهیم تا حجم خمیر ها دوباره، دو برابر شود. سفیده تخم مرغ و شیر را با هم مخلوط کرده و روی خمیر را رومال می زنیم و با تیغ برش ایجاد می کنیم. فر را از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم،

مرحله ششم

سینی فر را درون فر قرار می دهیم و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد می گذاریم و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می پزیم. وقتی پخت کامل انجام شد، آن را از فر خارج کرده و کمی که از داغی افتاد، از سینی فر جدا کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 2 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.