طرز تهیه پیروک روسی خوشمزه و مخصوص اصل با مارمالاد

طرز تهیه پیروک روسی

پیروک روسی , طرز تهیه پیروک روسی , دستور پخت پیروک روسی مارمالادی

پیروک یک نام کلی است و به هر نوع خمیری که داخل آن مرباجات یا خوردنی جات ریخته شود گفته می ‌شود. اسم پیروک،از واژه ی pir در زبان اسلاوی نخستین به معنی (ضیافت و مهمانی و مجلس ) آمده است. پیروک معمولا مستطیلی شکل است، ولی مربعی و دایره ای هم درست می‌ کنند. پیروک روسی همان طور که از اسمش پیداست یک نوع شیرینی مخصوص کشور روسیه است. این شیرینی شباهت زیادی به پای دارد. برای درست کردن آن، خمیر لازم است. روی خمیر را با مواد می‌ پوشانند. در پایان هم لایه‌ای از خمیر روی مواد می‌ گذارند. این لایه معمولا به‌طور کامل روی مواد را نمی ‌پوشاند. روی خمیر تخم‌ مرغ می‌ مالند تا خوب طلایی شود. آن‌چه در همه‌ی پیروک ‌ها مشترک است، خمیر آن است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیروک روسی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پیروک روسی
آرددو و نیم پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
کره۱۱۰ گرم
وانیل۱ قاشق چای خوری
پودر هلکمی
تخم مرغ زده شده برای رومال۱ عدد
مارمالاد زرد آلوبه میزان لازم

طرز تهیه پیروک روسی

مرحله اول

برای تهیه پیروک خوشمزه به روش روسی ابتدا یک کاسه برداشته و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم و با همزن می زنیم تا رنگ آن روشن شود. سپس شکر را اضافه کرده و مجدد تا زمانی که سفید و روشن شود، می ‌زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله  آرد را به همراه کره، وانیل و پودر هل اضافه کرده و هم می ‌زنیم. با قاشق چوبی و یا دستگاه، کمی تا مخلوط شود هم می ‌زنیم. با دست خمیر را جمع کرده و در یخچال برای دوساعت استراحت می‌ دهیم.

مرحله سوم

بعد از استراحت دو سوم خمیر را کف قالب باز کرده و روی خمیر را با مارمالاد زردآلو یا هر نوع مارمالاد دلخواه خود می ‌پوشانیم. مابقی خمیر را به شکل نوار در می اوریم، سپس خمیر نواری را به شکل دلخواه روی مارمالاد می ‌گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله قالب را داخل فر که از ۱۰ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است قرار می دهیم. برای پخت پیروک حدودا به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه نیاز است. سپس از فر خارج کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 29 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.