طرز تهیه کیک آلو خوشمزه و مخصوص به روش سنتی فرانسوی

طرز تهیه کیک آلو فرانسوی

طرز تهیه کیک آلو فرانسوی کیک آلو زرد کیک با پوره آلو کیک تابستان کیک آلو سیاه شف طیبه کیک تابستانی خانگی کیک تابستانی ساده

کیک ها از خوراکی های عالی هستند که معمولاً به عنوان میان وعده، صبحانه و عصرانه تهیه و نوش جان می شوند. کیک فرانسوی را می‌ توان بر اساس ذائقه خانواده و یا حتی مهمان های خود به راحتی در منزل تهیه نمود و میز پذیرایی عالی با این کیک خوشمزه و عالی، تدارک دید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک آلو فرانسوی در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک آلو فرانسوی
آردیک و نیم پیمانه
کرهیک چهارم پیمانه معادل ۶۰ گرم
شکرنصف پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
خامه ترش۱ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
آلو خرد شده۲ پیمانه
نمککمی

طرز تهیه کیک آلو فرانسوی

مرحله اول

برای تهیه کیک آلو خوشمزه و مخصوص به روش فرانسوی در ابتدای کار، کره را نیم ساعت زودتر از یخچال بیرون می آوریم تا نرم شود. کره نرم شده و شکر را درون یک کاسه می ریزیم و با همزن برقی تا زمانی که نرم و روشن شود، هم می‌ زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و مجدد حدود ۳ الی ۴ دقیقه با دور تند همزن هم می زنیم. خامه ترش و آرد را اضافه کرده و مخلوط با هم می‌ کنیم. مواد را داخل قالب بیست سانتی که کاغذ روغنی انداخته ایم، پخش می‌کنیم.

مرحله سوم

لیسک را کمی با روغن مایع چرب می کنیم که راحت تر بتوانیم مواد را صاف کنیم. آلو را کامل روی سطح مواد می چینیم. و قالب را داخل فر گرم با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت چهل دقیقه می‌ گذاریم تا بپزد.

مرحله چهارم

حتما زمان پخت را با خلال دندان یا سیخ چوبی، چک می کنیم. بعد از پخت، قالب را از فر خارج کرده و می گذاریم تا سرد شود. پس از سرد شدن روی کیک پودر قند می ‌ریزیم. این کیک را می ‌توانیم با خامه فرم گرفته و بستنی وانیلی هم سرو کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 26 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.