طرز تهیه کیک شاتوت خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کیک شاتوت

کیک شاتوت , طرز تهیه کیک شاتوت , دستور پخت کیک شاتوت

کیک یکی از بهترین میان وعده هاست و می ‌توان آن را به شیوه های مختلف و با میوه و طعم های متفاوتی تهیه کرد. کیک شاتوت یکی از کیک میوه هاست که طعمی بینظیر دارد. کیک شاتوت بافتی نرم و پنبه‌ای دارد که مخصوص اواخر خرداد و تابستان است که شاتوت ‌های رسیده وارد بازار می ‌شوند. می‌ توان این کیک خوشمزه را برای عصرانه یا دورهمی ‌های تهیه کرد و لذت برد. برای کیک شاتوت می ‌توان سس شاتوتی تهیه کرده و یا پودر قند روی آن الک کرد. بهتر است از شاتوت رسیده و تازه استفاده شود. مقدار شکر گفته ‌شده بسته به ترشی و شیرینی شاتوت‌ها قابل تغییر است. برای تهیه کیک شاتوت از هر قالبی می ‌توان استفاده کرد ولی بهتر است از قالب میان‌تهی برای کیک‌های میوه‌ای استفاده نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شاتوت در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک شاتوت
کره نرم شدهنصف پیمانه
پودر شکریک و یک چهارم پیمانه
تخم مرغ بزرگ۲ عدد
آرد۲ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
نمکنصف قاشق چای خوری
شیرنصف پیمانه
توت سیاه۲ پیمانه
چیپس شکلاتبرای تزیین

طرز تهیه کیک شاتوت

مرحله اول

برای تهیه کیک شاتوت خوشمزه در ابتدا فر را روی دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم تا گرم شود. کره را نیم ساعت زودتر از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسد و نرم شود. سپس داخل ظرفی کره و شکر را با همزن می زنیم تا تغییر رنگ بدهد.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده و بعد از اضافه کردن هرکدام با همزن می زنیم. حدود ۵ دقیقه هم می زنیم تا کامل ترکیب شود. مخلوط آرد، بکینگ پودر و نمک را کم کم به ترکیب اضافه کرده و به آرامی هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا شیر را اضافه کرده و خوب می زنیم تا خمیر کاملا یکدست شود. در آخر توت ها را اضافه کرده و با لیسک یا قاشق مخلوط می‌ کنیم. خمیر را داخل قالب های کمی چرب شده یا با کاغذ کاپ کیک پوشانده شده، به اندازه دو سوم هر قالب پر می کنیم.

مرحله چهارم

در مرحله پایانی در صورت تمایل با شکلات چیپسی تزیین کرده و حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر گرم شده می گذاریم تا بپزد. ۱۰ دقیقه بعد از بیرون آوردن از فر صبر می کنیم، بعد کیک ها را از قالب درآورده و گرم سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 25 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.