طرز تهیه همبرگر مرغ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه همبرگر مرغ

طرز تهیه همبرگر مرغ و سویا و قارچ رستورانی برگر مرغ رستورانی دونفره آپارات رژیمی ادویه همبرگر مرغ

همبرگر یکی از ساندویچ های جذاب و فست فودی است که در سراسر دنیا مخصوصا امریکا طرفداران زیادی دارد. یکی از این همبرگر ها، همبرگر مرغ است که از گوشت سینه چرخ شده تهیه می شود. در این دستور، طرز تهیه سس قارچ نیز اموزش داده شده است که در کنار همبرگر سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه همبرگر مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم همبرگر مرغ
سینه مرغ۴۰۰ گرم
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
پودر سیر۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای سس قارچ
قارچ۶ تا ۷ عدد
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم
شیرنصف فنجان
پنیر پارمزان یا خامهبه مقدار لازم
کاهو، گوجه، خیارشور و پیازبرای داخل همبرگر
نان همبرگربه تعداد دلخواه

طرز تهیه همبرگر مرغ

مرحله اول

برای تهیه همبرگر خوشمزه و مخصوص با مرغ در ابتدای کار، سینه مرغ را خرد می کنیم. درون غذا ساز یا چرخ گوشت، چرخ می کنیم. سپس نمک و فلفل سیاه و پودر سیر را به آن اضافه کرده و خوب ورز می دهیم تا طعم ها مخلوط شود.

مرحله دوم

سپس مایه برگر را با قالب یا با دست به صورت گرد شکل می دهیم. در ادامه یک تابه مناسب را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن به خوبی داغ شود. در ادامه برگر ها را بهآرامی درون روغن داغ قرار می دهیم تا به خوبی سرخ شود.

مرحله سوم

وقتی یک طرف همبرگرها به طور کامل سرخ شد، آنها را به آرایم بر می گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود. در همان تابه، قارچ را شسته و خرد کرده و اضافه می کنیم و تفت می دهیم. سپس شیر و پنیر رنده شده را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه را هم اضافه کرده و وقتی کمی غلیظ شد، سس را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه نان همبرگر را دولایه می کنیم. روی لایه زیرین، به مقدار دلخواه کاهوی خرد شده می ریزیم.

مرحله پنجم

برگر مرغ را روی آن قرار داده و یک لایه گوجه فرنگی برش خورده و یک لایه خیار شور و پیاز حلقه شده قرار می دهیم و نان را روی آن می گذاریم. سس قارچ را کنار برگر سرو می کنیم. می توان سس قارچ را روی خود همبرگر نیز ریخت.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 24 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.