طرز تهیه گردو پلو خوشمزه و مخصوص به روش سنتی شهرکرد

طرز تهیه گردو پلو

طرز تهیه گردو پلو با کشمش با گوشت چرخ کرده گردو پلو چیست

گردو پلو یکی از غذا های سنتی و خوشمزه شهرکرد می ‌باشد که یک پلو متفاوت و خوش طعم است. گردو پلو هم با مرغ و هم گوشت تهیه می ‌شود. گردو پلو را حتما باید در فصول سرد تهیه کرد زیرا باعث می‌ شود گرمای بدن بالا رود و بدن گرم شود. گردو پلو بدلیل داشتن گردو خواص بی شماری از جمله امگا ۳ و سلامت قلب و عروق و همچنین کاهش وزن دارد. طرز تهیه گردو پلو شهرکرد بسیار ساده است و وقت چندانی نمی ‌گیرد، اما نتیجه‌ زحمات برای پخت غذایی متفاوت بسیار چشمگیر است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گردو پلو در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم گردو پلو
گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
گردودو و نیم پیمانه
پیاز متوسط۲ عدد
سیر۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
زردچوبه و دارچینبه مقدار لازم
برنج۳ پیمانه
آب۲ تا ۳ پیمانه
زرشک۲ قاشق غذا خوری
کشمش۳ قاشق غذا خوری
زعفران۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه گردو پلو

مرحله اول

برای تهیه گردو پلو خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، گوشت را خرد می کنیم. سپس یک قابلمه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. یکی از پیازها را شسته و پوست کنده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

سپس درون قابلمه می ریزیم و به خوبی تفت می دهیم. وقتی که پیاز ها سبک و طلایی شد، گوشت را اضافه کرده و با آن تفت می دهیم. وقتی که رنگ گوشت تغییر کرد، سیر رنده شده را هم اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله ادویه ها را هم در این مرحله اضافه می کنیم و با هم تفت می دهیم. آب را به آن اضافه کرده و درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم تا گوشت بپزد. گردو را می‌توانیم یک ساعت در آب سرد بگذاریم تا خیس بخورد.

مرحله چهارم

بعد با پوست یا بدون پوست استفاده کنیم. در ظرف دیگری پیاز باقی مانده را شسته و پوست می کنیم. سپس آن درون یک تابه با کمی روغن، سرخ می‌کنیم و کشمش، زرشک و گردو را هم اضافه کرده و کمی تفت می ‌دهیم.

مرحله پنجم

سپس همه مواد را به گوشت پخته شده اضافه می‌کنیم. و دارچین و زعفران دم کرده را هم در این مرحله، اضافه می‌ کنیم و دو تا سه دقیقه روی حرارت تفت می‌دهیم. برنج را از یک ساعت قبل با آب ولرم و نمک خیس می کنیم.

مرحله ششم

سپس درون قابلمه آب در حال جوش می ریزیم تا با کمی نمک بپزد. وقتی که نیم پز شد آن را آبکش می کنیم و در یک قابلمه کمی روغن ریخته و نان یا سیب زمینی را ته دیگ قرار می دهیم. برنج را روی آن می ریزیم و می گذاریم تا دم بکشد.

مرحله هفتم

وقتی که دم آن بالا آمد، مقداری روغن آب کرده و به آن اضافه می کنیم. وقتی که برنج دم کشید، درون ظرف متاسب ریخته و مواد گوشتی و مخلوط کشمش را روی آن می ریزیم و تزیین می کنیم. می توان در زمان دم کردن نیز این مواد را لابه لای برنج قرار داد و دم کرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 21 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.