طرز تهیه املت ترکیه ای خوشمزه و مخصوص با پنیر پیتزا

طرز تهیه املت ترکیه ای

املت ترکیه ای , طرز تهیه املت ترکیه ای , دستور پخت املت پنیری ترکیه ای

املت از دیرباز به عنوان صبحانه و گاهی شام مورد توجه همه دنیا بوده است. املت ها بسته به نوع موادی که داخل آن استفاده می شود، متفاوت است. املت ترکیه ای یک املت سبزیجات تند است که از سبزیجات دلخواه و انواع فلفل تازه و گوجه بدست می آید. این املت بسیار خوشمزه و با طعم متفاوت است. تفاوت این املت در نبودن تخم مرغ است که به جای آن از پنیر پیتزا یا هر پنیر کش دار دیگری استفاده می شود. بافت مشابه املت های معمولی دارد اما طعم متفاوت و فوق العاده، آن را خاص می کند. این املت را می توان در کنار انواع نان ها به عنوان صبحانه یا وعده شام سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت ترکیه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۱ تا ۲ نفر
گوجه۲ تا ۳ عدد
فلفل قرمز و سبز۲ عدد
فلفل دلمه اینصف ۱ عدد
سیر۱ تا ۲ حبه
کره۵۰ گرم
پنیر پیتزا، موزارلا یا هر پنیر کش داربه مقدار لازم
نمک و پول بیبر و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه املت ترکیه ای

مرحله اول

برای تهیه املت خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای در ابتدای کار، فلفل دلمه ای را شسته و به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم. سپس فلفل قرمز و سبز را هم ریز خرد می کنیم. گوجه ها را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

سیر را له یا رنده می کنیم. یک تابه برداشته و کره را درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا کره ذوب شود. سبزیجات را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. درب تابه را بسته و با حرارت ملایم اجازه می دهیم تا پخته شود.

مرحله سوم

در صورت تمایل می توانیم تخم مرغ یا هر سبزیجات دیگری که دوست داشتیم به این املت اضافه کنیم اما دستور اصلی آن تخم مرغ ندارد. وقتی که سبزیجات و گوجه ها پخته شد و تقریبا آب آن کشیده شد، به آن پنیر پیتزا اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پس اینکه پنیر را اضافه کردیم، درب تابه را می بندیم تا پنیر ذوب شود و ببندد. سپس املت را هم زده و ادویه ها و نمک را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا مزه دار شود. از روی حرارت برداشته و درون ظرف مورد نظر سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 15 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.