طرز تهیه پلو کباب لبنانی خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه پلو کباب لبنانی

پلو کباب لبنانی , طرز تهیه پلو کباب لبنانی , دستور پخت پلو کباب لبنانی

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. کباب کوبیده یکی از انواع کباب ها است. کباب کوبیده معمولا از گوشت قرمز تهیه می شود. پلو کباب لبنانی، یک توع کباب کوبیده است که در ماهی تابه یا تابه گریل طبخ می شود. این کباب بعد از پخت روی برنج قرار می گیرد و سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو کباب لبنانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده گوسفندی۴۰۰ الی ۵۰۰ گرم
سیر۲ حبه
پیاز رنده شده۳ قاشق غذا خوری
پودر زیره سبز۱ قاشق چای خوری
پودر دارچیننصف قاشق چای خوری
پودر هلنصف قاشق چای خوری
جوز هندینصف قاشق چای خوری
جعفری خرد شده۲ قاشق غذا خوری
سماق۲ قاشق چای خوری
نعناع۱ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
فلفل قرمز۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه۱ قاشق چای خوری
روغن گیاهیبه مقدار کافی

طرز تهیه پلو کباب لبنانی

مرحله اول

برای تهیه پلو کباب خوشمزه و مخصوص به روش لبنانی در ابتدای کار، سیر را با نمک درون یک هاون می کوبیم یا روی تخته آشپزخانه با سمت صاف چاقو له می کنیم تا حالت خمیر یایجاد شود. سیر را در یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت و پیاز رنده شده و جعفری ساطوری شده و زیره سبز و دارچین و سماق و فلفل قرمز و فلفل سیاه به خوبی مخلوط می کنیم. مواد را به قسمت های مساوی تقسیم کرده و به شکل کوفته گرد در می آوریم.

مرحله سوم

کوفته ها را روی سطح تختی کمی فشار می دهیم و آن ها را به سیخ می کشیم. سپس روی آن را روغن می مالیم. سیخ ها را روی گریل قرار می دهیم یا تابه گریل را چند دقیقه روی شعله متوسط قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله چهارم

بعد سیخ ها را روی تابه گریل می چینیم و هر سمت آن را ۳ تا ۴ دقیقه می پزیم. از چرخاندن سیخ ها باید خود داری کرد. می توان این کوفته کباب ها را با حرارت ملایم سرخ کرد. بعد از این که کوفته کباب ها را پختیم، آنرا با رشته پلو یا برنج آبکش سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 15 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.