طرز تهیه کوکی شاه بلوط خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوکی شاه بلوط

کوکی شاه بلوط , طرز تهیه کوکی شاه بلوط , دستور پخت کوکی شاه بلوط

کوکی شاه بلوط نوعی شیرینی خشک و خوش طعم است که از مغز آن از شاه بلوط پخته شده استفاده شده است. شاه بلوط بسیار مقوی و خوشمزه است و عطر و طعم فوق العاد ای به کوکی می دهد. این کوکی به شکل برگ تهیه و طبخ می شود. روی آن را با پودر کاکائو به شکل برگ خط می اندازند. این شیرینی را می‌ توان برای عصرانه یا دورهمی یا مناسبت‌ های مختلف مثل عید نوروز، برای شیرینی عید آماده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی شاه بلوط در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی شاه بلوط
کره۲۰۰ گرم
ماست۱ قاشق غذا خوری
پودر قند۱ لیوان
آرد۳ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری
وانیلکمی
مواد لازم داخل کوکی
شاه بلوط آب پز شده۱ کاسه
شکر دانه ریز۳ قاشق غذا خوری
دارچین۱ قاشق چای خوری
پودر کاکائو برای روی کوکی۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کوکی شاه بلوط

مرحله اول

برای تهیه کوکی خوشمزه با شاه بلوط در ابتدای کار، مواد میانی را تهیه می کنیم. برای این منظور، شاه بلوط آب پز شده و شکر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس می گذاریم با حرارت ملایم بپزد تا شکر کاملا حل شود.

مرحله دوم

دارچین را به آن اضافه کرده و از روی حرارت بر می داریم. مواد حالت خمیری پیدا می کند. در این مرحله خمیر کوکی را تهیه می کنیم. برای این کار؛ کره و پودر قند و ماست را داخل یک کاسه بزرگ ریخته و ورز می دهیم.

مرحله سوم

سپس با دست مخلوط می کنیم تا یک دست شود. سپس آرد و بکینگ پودر و وانیل را به آن اضافه کرده تا یک خمیر نرم بدست آید. خمیر را ورز می دهیم. سپس قطعات کوچک خمیر را برداشته و یک خمیر شاه بلوط درون آن قرار می دهیم و با دست می بندیم.

مرحله چهارم

سپس با دست به آن شکل یک برگ می دهیم. نوک چاقو را به پودر کاکائو آغشته کرده و روی خمیر به شکل برگ خط می اندازیم و خطوط برگ را طرح می زنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. کوکی ها را با فاصله درون سینی می چینیم.

مرحله پنجم

حالا در فر که با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد از قبل گرم شد است، به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه می پزیم تا کمی قهوه ای شود. سپس از فر خارج کرده و می گذاریم تا خنک شود. از کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مورد نظر سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 6 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.