طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج خوشمزه و فوری به روش رستورانی

طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج

پیتزا مرغ و اسفناج , طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج , دستور پخت پیتزا مرغ و اسفناج

پیتزا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است. این غذا ابتدا به صورت ساده و با خمیر و سس گوجه و پنیر پیتزا طبخ می شده است. به مرور، مواد مختلفی روی پیتزا اضافه شده است که بنابر مخلفاتی که اضافه می شود نام متفاوتی روی آن می گذارند. پیتزای قارچ یک پیتزای گیاهی است که حتی از پنیر پیتزا گیاهی نیز روی آن استفاده شده است و برای کسانی که رژیم گیاهی دارند قابل استفاده است. این پیتزا بر خلاف این که گوشت ندارد ولی بافت خوبی که قارچ روی آن ایجاد می کند، باعث می شود یک پیتزای خوش طعم و خوشمزه ایجاد کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پیتزا مرغ و اسفناج
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نان پیتابه مقدار لازم
سینه مرغ۳۰۰ گرم
اسفناج خرد شده۱ پیمانه
قارچ۲۰۰ گرم
سس بشاملبه مقدارلازم

طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج

مرحله اول

برای تهیه پیتزای خوشمزه و مخصوص با مرغ و اسفناج در ابتدای کار، مرغ را درون یک قابلمه ریخته و با مقداری آب و ادویه دلخواه می گذاریم تا به طور کامل بپزد. وقتی که پخت آن را به صورت ریش ریش در می آوریم.

مرحله دوم

در این مرحله اسفناج ها را هم شسته و به صورت متوسط خرد می کنیم. و بخار پز می کنیم. سپس یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. مرغ و اسفناج را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله قارچ را شسته و به صورت نگینی یا ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه یک تابه دیگر را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. قارچ ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا آب آن جذب و برشته شود.

مرحله چهارم

یک قالب کمربندی برداشته و کف آن را کمی چرب می کنیم. یک نان پیتا کف آن قرار می دهیم. سس بشامل را کامل روی نان پهن می کنیم. روی آن را یک لایه پنیر پیتزا قرار می دهیم. یک لایه مرغ و اسفناج و قارچ می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سس بشامل و پنیر پیتزا روی آن ریخته و مجدد یک نان دیگر قرار می دهیم. همین کار را ادامه می دهیم تا نان و مواد تمام شود و قالب به طور کامل پر شود. فر را از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله ششم

پیتزا را درون آن قرار داده و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان می دهیم تا مواد داخل نان پخته و پنیر کامل نرم شود. می توان ۵ دقیقه گریل را روشن کرد تا روی پیتزا برشته شود. در نهایت از فر خارج گرده و وقتی که از دما افتاد، آن را از قالب خارج می کنیم و سرو می نماییم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 21 تیر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه بطاطا پیش غذای خوشمزه عربی با سیب زمینی

طرز تهیه بطاطا پیش غذای خوشمزه عربی با سیب زمینی

طرز تهیه بطاطا بطاطا یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه عربی است که مانند دیگر غذاهای عربی طعمی تند دارد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. …

طرز تهیه خوراک مرغ با سس سویا؛ یک دستور پخت آسیایی خوشمزه

طرز تهیه خوراک مرغ با سس سویا؛ یک دستور پخت آسیایی خوشمزه

طرز تهیه خوراک مرغ با سس سویا خوراک مرغ با سس سویا و پیازچه یکی از غذاهایی است که با ترکیبی خوش عطر و طعم از مواد اولیه، دعوت‌نامه‌ای به سفری طعم‌دار …

طرز تهیه دو پیازه سیب زمینی خوشمزه و فوری به روش شیرازی

طرز تهیه دو پیازه سیب زمینی خوشمزه و فوری به روش شیرازی

طرز تهیه دو پیازه سیب زمینی دو پیازه سیب زمینی یکی از انواع غذاهای ساده ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر شیراز می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.