طرز تهیه سمبوسه عراقی خوشمزه و مجلسی با بلغور گندم

طرز تهیه سمبوسه عراقی

سمبوسه عراقی , طرز تهیه سمبوسه عراقی , دستور پخت سمبوسه عراقی

سمبوسه خوراکیِ بسیار خوشمزه و سریع است که در حداقل زمان آماده می‌شود. سمبوسه ترکیبی جذاب را با سس قرمز تشکیل می دهد. طرز تهیه بسیار آسان و سریعی دارد. سمبوسه انواع مختلفی دارد مانند سمبوسه برزیلی، سمبوسه عراقی، سمبوسه رولی و سمبوسه جنوبی و همچ. سمبوسه عراقی علاوه بر سیب زمینی و جعغری که ماده اصلی سمبوسه است از سبزیجات معطر، لوبیا سبز، عدس، بلغور گندم و تخم مرغ استفاده می‌شود که خاصیت آن را بیشتر می‌کند و یک وعده غذایی کامل است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سمبوسه عراقی در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سمبوسه عرقی
سبزی معطر (شوید و تره و گشنیز و ریحان)۴۰۰ گرم
لوبیا سبز ریز شده۲۵۰ گرم
بلغور گندم پخته شده۱۰۰ گرم
عدس ریز پخته شده۱۰۰ گرم
سیب زمینی پخته شده۵ عدد
تخم مرغ پخته شده۳ عدد
پیاز سرخ شده نگینی۲ عدد
فلفل سبز تند۳ عدد
نان لواشبه تعداد لازم
ادویه و نمک و فلفل قرمزبه میزان لازم
زردچوبه و زیره سبزبه میزان لازم
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم

طرز تهیه سمبوسه عراقی

مرحله اول

برای تهیه سمبوسه خوشمزه به روش عراقی در ابتدای کار، لوبیا سبز ها را شسته و خرد می کنیم. سپس یک تابه با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. لوبیا سبز را اضافه کرده و سرخ می‌کنیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم.

مرحله دوم

سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به لوبیا ها اضافه می کنیم تا پیاز هم سرخ شود. وقتی که پیاز و لوبیا سبز تفت داده شد، ادویه ها را اضافه کرده و خوب تفت می‌ دهیم تا عطر و بوی آن خارج شود. سپس آن را کنار می‌ گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را به خوبی شسته و با تخم مرغ ها درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سیب زمینی و تخم مرغ بپزند. سپس سیب زمینی ها را پوست گرفته و رنده درشت می‌ کنیم.

مرحله چهارم

همچنین تخم مرغ ها را هم رنده درشت می کنیم. سبزی های معطر، فلفل سبز تند، بلغور گندم خیس خورده و عدسی که از قبل پخته ایم، را با هم مخلوط می‌کنیم.. مخلوط پیاز و لوبیا را هم اضافه کرده و بهم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله نان لواش را به صورت نوارهای دراز با عرض ۱۰ سانتی متر به صورت یکدست برش می زنیم. مقداری از مواد را داخل نان گذاشته و به صورت مثلثی می پیچیم. یک تابه برداشته و روغن سرخ کردنی درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

سپس روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس سمبوسه ها را درون آن سرخ می کنیم. این سمبوسه را می ‌توان با ماست و سیر یا بادمجان‌کبابی میل کرد. با هر نان لواش ۱۰ عدد سمبوسه لقمه ‌ای عراقیه می ‌توان درست کرد. این سمبوسه باید تند باشد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 16 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.