طرز تهیه نان پوآچا پیتزایی خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه نان پوآچا پیتزایی

نان پوآچا پیتزایی , طرز تهیه نان پوآچا پیتزایی , دستور پخت نان پوآچا پیتزایی

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان پوآچا پیتزایی نان حجیم است که فیلینگ آن سوسیس تفت داده شده یا سوجوک و پنیر پیتزا است. این نان شکل رول پخته می شود. این نان را به عنوان میان وعده یا عصرانه و گاهی به عنوان پیش غذا در مهمانی ها، می توان سرو نمود. در این نان از مخمر استفاده شده است که هضم آن را آسان می کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پوآچا پیتزایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان پوآچا پیتزایی
شیر۲ لیوان
آب۱ لیوان
روغن مایعنصف لیوان
شکر۲ قاشق مربا خوری
نمکیک و نیم قاشق مربا خوری
خمیر مایه خشک فوری۱۰ گرم معادل ۱ قاشق غذا خوری
آردبه مقدار لازم
مواد داخل پواچا
سوسیس و سوجوکبه مقدار لازم
پنیر پیتزابه مقدار لازم
مواد لازم برای سس
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
پودر فلفل قرمز و زیره و آویشنبه مقدار لازم
آببه مقداری که رب رقیق شود
کرهبه مقدار لازم برای روی خمیر باز شده
مواد لازم برای رومال
آبنصف لیوان
شیره انگور۲ قاشق غذا خوری
کنجدبه مقدار لازم

طرز تهیه نان پوآچا پیتزایی

مرحله اول

برای تهیه نان پوآچای خوشمزه با طعم پیتزایی در ابتدای کار، ۴ لیوان آرد را درون یک کاسه می ریزیم سپس خمیر مایه را به آن اضافه کرده و هم می زنیم. اگر از خمیر مایه خشک فوری استفاده کردیم بدون عمل آوردن و مستقیم به آرد اضافه می کنیم.

مرحله دوم

اگر از خمیر مایه خشک معمولی استفاده کنیم باید با کمی شکر و آب ولرم مخلوط کرده و ۱۰ دقیقه زمان بدهیم تا به عمل آید. سپس به آرد اضافه کنیم. وسط آرد را مانند حوض باز می کنیم. شیر و آب ولرم و روغن مایع و نمک و شکر را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس با آرد مخلوط می کنیم و شروع به ورز دادن می کنیم. بقیه آرد را کم کم اضافه کرده تا خمیر نرمی بدست آید که به دست می چسبد. خمیر را خوب ورز می دهیم. خمیر را نباید فشار داد و سریع و مدام به بالا می کشیم.

مرحله چهارم

سپس روی خمیر را به طور کامل سلفون کشیده و یک ساعت زمان می دهیم تا استراحت کند و ور بیاید. در ادامه روی میز کار را آرد پاشی می کنیم. خمیر را روی میز باز کرده و به ۱۳ چانه تقسیم می کنیم و روی آن ها را می پوشانیم.

مرحله پنجم

بعد از این مرحله برای باز کردن خمیر ها دیگر از آرد استفاده نمی کنیم و کمی روغن به کار می بریم. یعنی به جای آرد پاشی از روغن استفاده کرده و سطح کار را چرب می کنیم. از چانه اولی که آماده کرده ایم، شروع می کنیم.

مرحله ششم

خمیر ها را تا جایی که می توانیم باز می کنیم. یک تکه از کره نرم شده را روی تمام قسمت های خمیر می مالیم و از چپ و راست به سمت وسط تا می کنیم اما روی هم نمی گذاریم. نوک آن ها در وسط به هم می خورد و به شکل مستطیل می شود.

مرحله هفتم

سپس خمیر را از پایین به اندازه ۴ انگشت تا می کنیم. رب گوجه را درون یک کاسه می ریزیم. فلفل قرمز و آویشن و زیره به آن اضافه کرده و با کمی آب آن را رقیق می کنیم. حالا با این سس، داخل آن را آغشته می کنیم. سوسیس ها را خرد می کنیم.

مرحله هشتم

سپس در کمی روغن تفت می دهیم. سپس درون خمیر قرار داده و کمی روی آن پنیر پیتزا می ریزیم. سپس به دقت آن را رول می کنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم و نان ها را درون آن با فاصله می چینیم.

مرحله نهم

سپس روی آن را با یک پارچه پوشانده و حدود ۲۰ دقیقه زمان می دهیم تا استراحت کند. یک کاسه برداشته و شیره انگور و آب را با هم مخلوط می کنیم و با فرچه روی نان ها را رومال کرده و روی آن کنجد می پاشیم. می توان از زرده تخم مرغ هم زده جهت رومال استفاده کرد.

مرحله دهم

برای این کار زرده تخم مرغ را درون یک کاسه به خوبی هم می زنیم. سپس شیره انگور یا شیره خرما و کمی روغن مایع به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. سپس روی نان ها را رومال می کنیم و با کنجد تزیین می کنیم.

مرحله یازدهم

بعد از این که نان ها رومال شد، آن را درون فر که با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد از قبل گرم کرده ایم قرار می دهیم و زمان می دهیم تا نان ها پخته و روی نان طلایی شود. از فر بیرون آورده و کنار می گذاریم تا از دما بیفتد. سپس از کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 13 تیر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه شیرینی کوئک سیستر آفریقایی برای ماه رمضان

طرز تهیه شیرینی کوئک سیستر آفریقایی برای ماه رمضان

طرز تهیه شیرینی کوئک سیستر شیرینی کوئک سیستر یکی از انواع شیرینی های خوشمزه آفریقایی است که معمولا برای ماه مبارک رمضان تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه کیک بسبوسه کاروهات خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک بسبوسه کاروهات خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک بسبوسه کاروهات کیک بسبوسه کاروهات یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که می توان آنرا به عنوان دسر سرو کرد، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه شیرینی دانه قهوه خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی دانه قهوه خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی دانه قهوه شیرینی دانه قهوه، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را بسیار ساده تهیه می شود و شکل …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.