طرز تهیه میگو کلاسیک امریکایی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه میگو کلاسیک امریکایی

طرز تهیه میگو کلاسیک امریکایی , دستور پخت میگو کلاسیک امریکایی

میگو یکی از آبزیان خوراکی است که سرشار از خواص بی نظیر است. میگو بر عکس ماهی طبع گرمی دارد و برای هوش و رشد مغزی کودکان و نوجوانان مصرف آن توصیه می شود. میگو روش پخت متنوعی دارد اما این نکته قابل ذکر است که میگو اگر زیاد پخته شود سفت می شود و بافت نرم خود را از دست می دهد. بنابراین در پخت میگو باید این نکته رعایت شود. یکی از این روش ها، میگو کلاسیک امریکایی است که با استفاده از یک سس خوشمزه تهیه و سرو می شود. این غذا را می توان در مهمانی های خاص نیز سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میگو کلاسیک امریکایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم میگو کلاسیک امریکایی
میگو درشت۱ کیلو گرم
آب سرد۳ لیوان
نمک۳ قاشق غذا خوری
شکر۲ قاشق غذا خوری
سرکه سفید۱ فنجان
جعفری۱ دسته
سیر اسلایس شده۸ حبه
روغن مایعبه مقدار دلخواه
روغن نارگیل۲ قاشق غذا خوری
دانه فلفل قرمز۱ قاشق چای خوری
پودر فلفل سیاهیک چهارم قاشق چای خوری
آب لیمو ترش تازه۳ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت۱ قاشق چای خوری
کره سرد۴ قاشق غذا خوری
جعفری خرد شده۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه میگو کلاسیک امریکایی

مرحله اول

برای تهیه میگوی خوشمزه به روش کلاسیک امریکایی در ابتدای کار میگو ها را تمیز می کنیم و پوست آن ها را جدا کرده و روده پشت آن را در می آوریم و کنار می گذاریم. سپس داخل یک کاسه، آب سرد و شکر و نمک می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس میگوها را به آن اضافه می کنیم و داخل یخچال می گذاریم تا ۱۵ دقیقه استراحت کند. سپس از یخچال خارج کرده و روی دستمال می گذاریم تا میگو ها کاملا خشک شود. در ادامه داخل یک تابه را روغن نارگیل می ریزیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید می توان به جای روغن نارگیل از روغن مایع استفاده کرد. روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پوسته های میگو را درون آن می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی پوسته ها تغییر رنگ دهد و سرخ شود.

مرحله چهارم

سپس از روی حرارت برداشته و سرکه سفید و یک دسته جعفری را به آن اضافه کرده و می گذاریم ۵ دقیقه روی حرارت تا طعم ها با هم مخلو ط شود. پوسته ها را از سس خارج کرده و سس بدست آمده را از صافی عبور داده و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

داخل یک تابه ۱ قاشق روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس سیر اسلایس شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. دانه های فلفل قرمز و فلفل سیاه را هم اضافه کرده و سه دقیقهدیگر تفت می دهیم.

مرحله ششم

سسی که آماده کردیم را به آن اضافه می کنیم. میگو ها را اضافه کرده و ۵ دقیقه میگو را می پزیم و سپس از سس خارج کرده و تابه را از روی حرارت بر می داریم. درون یک کاسه آب لیمو ترش و نشاسته ذرت را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

سپس به سس اضافه می کنیم و بهم می زنیم تا یکدست شود. سپس آن را روی حرارت گذاشته و به مدت یک دقیقه مدام هم می زنیم تا غلیظ شود. وقتی که سس غلیظ شد، از روی حرارت برداشته و کره سرد را به آن اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

وقتی که کره حل شد، جعفری خرد شده و میگو ها را به سس اضافه کرده و بهمراه سس در ظرف مناسب می ریزیم. این سس بسیار خوش عطر و طعم است و طعم فوق العاده ای به میگو ها می دهد. می توان روی میگوها را کمی آب لیمو ترش ریخت.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 10 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.