طرز تهیه تاکو گوشت خوشمزه و مخصوص به روش مکزیکی

طرز تهیه تاکو گوشت

طرز تهیه تاکو گوشت چرخ کرده طرز تهیه انواع تاکو طرز تهیه تاکو مکزیکی طرز تهیه تاکو ساده طرز تهیه تاکو رول شده طرز تهیه تاکو مکزیکی اصل

تاکو معروف‌ترین غذای مکزیکی است که با مواد بسیار متنوعی درست می ‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تاکو گوشت در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
نان ترتیلا۴ عدد
گوشت چرخ کرده یا ریش ریش شده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
گوجه فرنگی۱ عدد
فلفل چیلی یا فلفل دلمه اییک سوم پیمانه
ادویه تاکو۱ قاشق مربا خوری
پنیر پارمزانبه میزان لازم
کاهوبه میزان لازم
سس تندبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
مواد لازم برای تهیه ادویه تاکو
پودر فلفل قرمز۱ قاشق مربا خوری
پودر سیر۱ قاشق چای خوری
پودر پیاز۱ قاشق چای خوری
پودر آویشن۱ قاشق مربا خوری
پودر پاپریکا۱ قاشق مربا خوری
پودر زیرهنصف قاشق چای خوری

طرز تهیه تاکو گوشت

مرحله اول

برای تهیه تاکوی گوشت مخصوص در ابتدای کار می توان ادویه ها را تهیه کرد. برای این کار، تمام ادویه ها را درون یک کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یک دست شود. سپس درون یک شیشه می ریزیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که از تمام ادویه به دست آمده، در این غذا ما فقط به یک قاشق مربا خوری از آن نیاز داریم. البته در تهیه این غذای خوشمزه می توان ادویه بیشتری استفاده کرد که به ذائقه بستگی دارد.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آنرا به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله چهارم

وقتی پیاز نرم شد، فلفل خرد شده و سیر خرد شده را هم اضافه می کنیم و مواد را کمی با هم تفت می دهیم. احتیاجی نیست که مواد سرخ یا طلایی شوند همین که کمی نرم شوند کافی است. حالا گوشت چرخ شده را هم اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را با هم تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد. بعد ادویه تاکو و به مقدار لازم نمک اضافه می کنیم و مواد را باز با هم تفت می‌ دهیم. در نهایت گوجه فرنگی ریز ریز خرد شده را هم به مواد اضافه می کنیم و کمی با هم تفت می‌دهیم.

مرحله ششم

بعد حرارت را ملایم کرده و درب ماهی تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم تا گوشت با آب گوجه فرنگی بپزد و مزه ها به خورد هم بروند. حالا مایه گوشتی تاکو ما آماده است. مواد تاکو گوشت را روی نان ترتیلا می گذاریم. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 1 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.