طرز تهیه پیتزا بیکن گوشت یا مرغ خوشمزه به روش ایتالیایی

طرز تهیه پیتزا بیکن

طرز تهیه پیتزا بیکن اسفناج گوشت ایتالیایی

پیتزا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است. این غذا ابتدا به صورت ساده و با خمیر و سس گوجه و پنیر پیتزا طبخ می شده است. به مرور، مواد مختلفی روی پیتزا اضافه شده است که بنابر مخلفاتی که اضافه می شود نام متفاوتی روی آن می گذارند. پیتزای بیکن همان طور که از نامش پیداست، تکه های بیکن و ژامبون و سوسیس درآن استفاده شده است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا بیکن در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پیتزا بیکن
آرد۳۲۰ گرم
آب گرم (۴۰ درجه)۲۰۰ میلی لیتر
مخمر فوری۵ گرم
روغن زیتون۴ تا ۵ قاشق غذا خوری
شکر۱ قاشق چای خوری
نمکنصف قاشق چای خوری
سس گوجه فرنگی خانگیبه مقدار لازم
بیکن گوشت یا مرغبه مقدار لازم
پنیر پیتزا رنده شدهبه مقدار لازم
پنیر موزارلابه مقدار لازم
گوجه فرنگیبه مقدار لازم
نمک و فلفل و روغن زیتونبه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا بیکن

مرحله اول

برای تهیه پیتزای خوشمزه با بیکن در ابتدای کار، یک کاسهمناسب برداشته و مخمر را به همراه شکر و نمک درون آن می ریزیم. سپس آب گرم را به آن اضافه کرده و در حدی که مواد ترکیب شوند، با هم مخلوط می کنیم، سپس آن را کنار می گذاریم تا کف کند.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را درون یک کاسه دیگر یک یا دو مرتبه الک می کنیم. در ادامه پس از اینکه مخمر به عمل آمد، آنرا به کاسه حاوی آرد اضافه کرده و شروع به ورز دادن می کنیم. به تدریج روغن زیتون را اضافه کرده و با هم ورز می دهیم.

مرحله سوم

می توان خمیر را با دست ورز داد یا با استفاده از همزن حدود ۵ دقیقه خمیر را ورز می دهیم تا یکدست شود. روی خمیر را با فویل پوشانده و به مدت ۱ ساعت در جای گرم قرار می دهیم تا به عمل آید. وقتی خمیر پف کرد، آن را ورز می کنیم.

مرحله چهارم

سپس برای ۳۰ دقیقه دیگر در جای گرم قرار می دهیم تا اندازه خمیر تقریبا دو برابر شود. پس از اینکه خمیر وَر آمد، آنرا روی سطح کار منتقل می کنیم، سپس هوای درون خمیر را می گیریم و آنرا به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

هر قسمت را روی طرف پخت که از قبل چرب کرده ایم می گذاریم و با دستان خود از مرکز به سمت لبه ها کشیده و باز می کنیم.  سپس تمام سطح را با سس گوجه فرنگی می پوشانیم. سخاوتمندانه پنیر رنده شده را می پاشیم.

مرحله ششم

گوجه فرنگی های برش داده شده و ژامبون و بیکن و سوسیس را روی آن ریخته و دوباره پنیر رنده شده را روی آن می پاشیم. درون فری که از قبل با دمای ۲۲۰ تا ۲۳۰ درجه سانتی گراد گرم شده است به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا ۵ دقیقه مانده به انتهای زمان پخت، یک لایه کامل پنیر موزارلا روی پیتزا می ریزیم و ۵ دقیقه روی آن را گریل می کنیم. در ادامه وقتی پنیر کاملا ذوب شد و لبه های پیتزا ترد شد، پیتزا آماده است و آن را به صورت گرم سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 9 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.