طرز تهیه چیکن پارمزان خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه چیکن پارمزان

طرز تهیه چیکن موزارلا دستور پخت چیکن پارمزانی ایتالیایی بدون فر xvc jidi  d k  hvlchk

چیکن پارمزان یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت فرهنگی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۲ عدد کامل
سس مارینارا۱ لیوان
پنیر پیتزا۱ لیوان
زیتون سیاه۱۰ عدد
گوجه گیلاسی۱۲ عدد
پونه یا ریحانبرای تزیین
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز¼ قاشق چایخوری
پودر سیر¼ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت چیکن پارمسان

مرحله اول

برای تهیه چیکن پارمسان رستورانی ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس روغن زیتون را به همراه پودر سیر، فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک داخل یک کاسه کوچک با هم ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط روغن زیتون و ادویه ها را با دست روی گوشت مرغ ماساژ می دهیم تا طعم دار شوند. در ادامه یک ظرف مناسب فر مثل پیرکس را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس گوشت مرغ کف ظرف قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا ظرف را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه در فر بماند تا گوشت مرغ بپزد. پس از گذشت این زمان ظرف را از فر خارج می کنیم، سپس سس مارینارا روی گوشت مرغ به صورت پخش می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پنیر پیتزا را روی سس می ریزیم و روی پنیر را با زیتون ها حلقه ای شده و گوجه گیلاس تزیین می کنیم. حالا ظرف را مجددا در فر قرار می دهیم و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می دهیم تا چیکن پارمسان اماده شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه پخت غذا کامل شدف چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا پنیر روی غذا طلایی شود. در پایان پونه یا ریحان را خرد می کنیم و روی چیکن پارمزان می ریزیم، سپس غذا را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 2 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/cleanfoodcrush

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.