طرز تهیه مرغ با هویج و فلفل دلمه ای خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ با هویج و فلفل دلمه ای

طرز تهیه مرغ با هویج و فلفل دلمه ای , دستور پخت مرغ با هویج و فلفل دلمه ای

مرغ با توجه به طعم و قیمت مناسبی که دارد و باب میل خیلی از سلیقه ها است، از دیر باز مورد توجه قرار گرفته است. این خورش در کنار زرشک پلو زعفرانی طرفداران زیادی دارد. این که بتوان خورش مرغ را جوری تهیه کرد که له نشود و کامل پخته باشد و بوی بد مرغ را ندهد، خیلی در طعم خورش موثر است. این خورش مجلسی را می توان در تعداد زیاد برای رستوران ها، مهمانی ها و مجالس تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ با هویج و فلفل دلمه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مرغ با هویج و فلفل دلمه ای
مرغبه اندازه دلخواه
فلفل دلمه ای۱ عدد متوسط
هویج۱ عدد متوسط
پوره گوجه۱ لیوان
رب۲ قاشق غذا خوری
پیاز۱ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
پیاز۱ عدد بزرگ
لیمو ترش تازه۲ عدد
آب جوش۳ الی ۴ لیوان
دارچیندو سوم قاشق چای خوری
نمک و فلفل و زردچوبهبه میزان لازم
زعفران غلیظ۴ قاشق غذا خوری

طرز تهیه مرغ با هویج و فلفل دلمه ای

مرحله اول

برای تهیه مرغ خوشمزه با هویج و فلفل دلمه ای در ابتدای کار، مرغ را خرد می کنیم. سپس مرغ را تمیز کرده و می شوییم و خشک می کنیم. یک تابه بزرگ را با مقدار روغن نسبتا زیادی روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله دوم

سپس همه اطراف مرغ را داخل روغن داغ سرخ می کنیم تا کاملا برشته و تیره رنگ شود. سپس مرغ سرخ کرده را کنار می گذاریم. پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه دیگر بر می داریم.

طرز تهیه مرغ با هویج و فلفل

سپس با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا به خوبی داغ شود. سپس پیاز را درون آن می ریزیم و کمی تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. در ادامه زردچوبه را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر و بوی آن خارج شود.

مرحله چهارم

در این مرحله، فلفل دلمه ای و هویج نگینی خرد شده را به آن اضافه می کنیم. در ادامه حدود ۵ دقیقه روی شعله ملایم قرار می دهیم تا تفت بخورد. حالا یک لیوان پوره گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و بعد از این که کمی حرارت دید،

مرحله پنجم

در این مرحله دو قاشق رب گوجه فرنگی و زعفران و عصاره مرغ و دارچین و نمک و فلفل ره به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ باز کند. در ادامه یک قابلمه نسبتا بزرگ بر می داریم. مرغ های سرخ شده را به آن انتقال می دهیم.

طرز تهیه مرغ با هویج و فلفل

سس تهیه شده را هم به مرغ اضافه کرده و در ادامه حدود ۳ لیوان آب جوش به مرغ ها اضافه می کنیم و می گذاریم روی حرارت ملایم حدود یک الی یک و نیم ساعت زمان می دهیم تا پخته شود و ادویه جات به خورد مرغ برود.

مرحله هفتم

۱۰ دقیقه آخر، آب لیمو ترش را به آن اضافه می کنیم. بعد از ۱۰ دقیقه، مرغ را از روی حرارت برداشته و در ظرف مناسب سرو می کنیم. می توان روی مرغ را با سیب زمینی سرخ کرده دور چین کرد. این خورش را در کنار زرشک پلو زعفرانی سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 3 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.