طرز تهیه یتیمچه کدو بادمجان خوشمزه و مخصوص به صورت رژیمی

طرز تهیه یتیمچه کدو بادمجان

طرز تهیه یتیمچه کدو بادمجان , دستور پخت یتیمچه کدو سبز بادمجان

یتیمچه یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن بادمجان و گوجه فرنگی است. این غذای خوشمزه معمولا بدون گوشت تهیه می شود، البته اگر این غذا را به صورت مجلسی تر درست کرد، می توان مقداری گوشت تکه ای یا گوشت چرخ کرده نیز به یتیمچه اضافه کرد. یکی از غذاهایی که در هر شهری با روشی خاص تهیه می شود یتیمچه است. یکی از سبزیجات با ارزش غذایی بالا در آشپزی کدو سبز می باشد که سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها بوده و می تواند در کاهش چربی خون و لاغری سودمند باشد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه یتیمچه کدو بادمجان در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو سبز متوسط۳ عدد
بادمجان متوسط۲ عدد
گوجه پوست کنده متوسط۲ عدد
پوره گوجه۱ لیوان
سیب زمینی نگینی۱ لیوان
پیاز بزرگ۱ عدد
ادویه، نمک، فلفل قرمزبه مقدار لازم
فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم
ادویه گرام ماسالابه دلخواه

طرز تهیه یتیمچه کدو بادمجان

مرحله اول

برای تهیه یتیمچه خوشمزه با کدو سبز و بادمجان در ابتدای کار، سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم. کدو ها را هم شسته و پوست کنده و به اندازه سیب زمینی ها خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله بادمجان را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم. روی آن را کمی نمک می پاشیم و کنار می گذاریم تا نیم ساعت استراحت کند و تلخی آن خارج شود. سپس با آب شسته و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

روی گوجه ها را یه برش سطحی زده و آن را به مدت ۴ دقیقه درون آب در حال جوش می اندازیم. سپس درون آب و یخ قرار می دهیم تا پوست آن از گوشت جدا شود. سپس گوجه ها را پوست کنده و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا طلایی شود. ادویه ها را داخل آن می ریزیم و تفت می دهیم تا عطر و بوی آن خارج شود.

مرحله پنجم

وقتی که پیاز ها سرخ شد، همه مواد خرد شده را به همراه پوره گوجه به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم. سپس به اندازه یک لیوان آب هم داخل مواد می ریزیم. درب تابه را بسته و اجازه می دهیم تا کاملاً پخته شود. وقتی که یتیمچه پخته شد،

مرحه ششم

آن را درون ظرف مناسب می ریزیم و در کنار سبزی خوردن و نان سرو می کنیم. می توان میزان تفت دادن پیاز را کم کرد و غذا را با روغن کمتری پخت تا رژیمی تر شود ولی در کل چون سبزیجات دیگر سرخ نمی شود، این یتیمچه رژیمی و کاملا گیاهی است.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 5 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.