طرز تهیه قرابیه سیب پرتقالی خوشمزه به روش تبریزی

طرز تهیه قرابیه سیب پرتقالی

قرابیه سیب پرتقالی , طرز تهیه قرابیه سیب پرتقالی , دستور پخت قرابیه سیب پرتقالی

قرابیه سیب پرتقالی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده تبریزی است که معمولا برای سرو در کنار چای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه سیب پرتقالی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم قرابیه سیب پرتقالی
مارگارین یا کره در دمای اتاق۱۰۰ گرم
شکردو و نیم قاشق غذا خوری
روغن۱ استکان
زرده تخم مرغ۱ عدد
ماست۲ قاشق سوپ خوری سر پر
آبنصف استکان
بکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
وانیلکمی
آردسه و نیم لیوان
پوست پرتقال رنده شده۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای داخل قرابیه
سیب بزرگ۳ عدد
شکر دانه ریز۴ قاشق غذا خوری
پوست پرتقال رنده شده۱ قاشق چای خوری
دارچین۳ قاشق چای خوری
مواد لازم برای روی قرابیه
سفیده تخم مرغ۱ عدد
فندق خرد شده۱ لیوان

طرز تهیه قرابیه سیب پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه قرابیه سیب پرتقال در ابتدای کار، کره یا مارگارین را نیم ساعت زودتر از یخچال خارج می کنیم تا هم دمای محیط شود. سپس شکر و مارگارین را مخلوط می کنیم، به جز آرد، باقی مواد خمیر را هم اضافه می کنیم.

مرحله دوم

آرد را کم کم و با احتیاط اضافه می کنیم تا یک خمیر نرم و لطیف ایجاد شود که به دست نچسبد. برای تهیه مواد داخلی قرابیه، سیب ها را رنده می کنیم و با شکر مخلوط می کنیم و روی اجاق قرار می دهیم تا به طور کامل بپزد.

مرحله سوم

باید اجازه دهیم آب سیب ها گرفته شود و شکر جذب سیب ها شود. وقتی حرارت را خاموش کردیم، پوست پرتقال رنده شده و دارچین را به آن، اضافه می کنیم. در حین پخت و پز، دارچین اضافه نمی‌کنیم چون تلخ می شود.

مرحله چهارم

در این مرحله روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم. در ادامه خمیر را به صورت یکدست با وردنه باز می کنیم و با دهانه یک لیوان آن را به صورت دایره‌ای برش می‌دهیم. درون هر دایره را با مخلوط سیب کاراملی پر می کنیم.

مرحله پنجم

سپس خمیر را به شکل نیم دایره (ماه) می بندیم. در ادامه لبه های خمیر را کاملاً فشار می دهیم تا باز نشود. یک کاسه برداشته و سفیده تخم مرغ را درون آن می ریزیم و با چنگال کمی هم می زنیم تا از لختگی خارج شود.

مرحله ششم

سپس سطح قرابیه ها را با سفیده تخم مرغ رومال می کنیم و فندق خرد شده را به صورت پخش روی آن می‌پاشیم. در ادامه کف سینی فر را کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس قرابیه ها را درون آن با کمی فاصله می چینیم.

مرحله هفتم

قرابیه ها را درون فر با دمای ۱۶۰ درجه که از قبل گرم شده به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه به صورت کنترل شده قرار می دهیم تا بپزد. به طوری که ته آن قهوه‌ای شود و روی قرابیه هاکمی صورتی شود. وقتی شیرینی ها خنک شد، سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 5 آذر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کیک قابلمه ای ساده و خانگی با طعم خوشمزه

طرز تهیه کیک قابلمه ای ساده و خانگی با طعم خوشمزه

طرز تهیه کیک قابلمه ای کیک قابلمه ای یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی کیک پرتقالی یک کیک بسیار خوشمزه و مقوی است که به راحتی در فر تهیه می شود. این کیک را در قالب های کاپ کیک تهیه می …

طرز تهیه کوکی عسلی خوشمزه و مجلسی مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه کوکی عسلی خوشمزه و مجلسی مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه کوکی عسلی کوکی نرم یا کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.