طرز تهیه کیک هویج و پسته خوشمزه و مخصوص با گلیز انار

طرز تهیه کیک هویج و پسته

طرز تهیه کیک هویج و پسته , دستور پخت کیک هویج و پسته

کیک های عصرانه اصولا روش تهیه ساده ای دارند و چندان وقت گیر نیستند. از بین کیک های عصرانه کیک هویج است که اصولا هر طبع و سلیقه ای آن را می پسندد. یکی از کیک های استثنائی و متفاوتی که می توانید توی مناسبت های مختلف تهیه کنید، کیک پسته و هویج است. خوبی این کیک این هست که هم خیلی شیک و خوشگل است و هم طرز تهیه ساده ای دارد. برای تزیین این کیک خوشمزه میتوانید از هر روشی که دوست دارید استفاده کنید. در این دستور، تزیین با انار ارائه شده است. از این دیزاین می توان برای تزیین کیک های دیگر هم استفاده کنید. جذابیت این کیک این هست که برای روکش آن از گلیز انار استفاده شده است که خوشمزگی این کیک رو بسیار بیشتر می کند. هویج نیز یکی از سبزیجات پر خاصیت است که دارای فیبر زیادی است. علاوه بر آن سرشار از ویتامین A است که برای سلامتی بسیار مفید است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک هویج و پسته در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک هویج و پسته
آرد شیرینی پزی۲۰۰ گرم
شکر۲۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
هویج۱ عدد تقریبا ۶۰ گرم
پسته خرد شده۴۰ گرم
کره به دمای محیط رسیده۱۴۰ گرم
شیر۶ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
وانیلکمی
انار۱ عدد یا معادل ۲ قاشق دانه های انار
پودر قند الک شده۱ پیمانه

طرز تهیه کیک هویج و پسته

مرحله اول

برای تهیه کیک مجلسی با طعم هویج و پسته در ابتدای کار، فر را با دمای ۱۷۰ درجه در فر برقی یا ۱۸۰ درجه فر گازی، روشن می کنیم. کره را نیم ساعت قبل از یخچال بیرون می آوریم که به دمای محیط برسد. قالب لوف را چرب می کنیم.

مرحله دوم

سپس درون قالب را با کاغذ روغنی به صورت کامل پوشش می دهیم. (اندازه قالب لوف ۱۲ سانت در ۲۲ سانت) بکینگ پودر و آرد را سه مرتبه الک می کنیم. کره نرم شده را به همراه شکر با همزن هم می زنیم تا سفید و سبک شود.

مرحله سوم

تخم مرغ ها را یکی یکی با فاصله اضافه می‌کنیم تا کاملا مخلوط شود. با آخرین تخم مرغ وانیل را هم اضافه می کنیم. شیر را اضافه کرده در حد مخلوط شدن با همزن هم می زنیم. سپس آرد را اضافه می‌کنیم و با دور کند همزن یا با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در آخر هویج رنده شده و پسته درشت خرد شده را ریخته و کاملا مخلوط می کنیم تا مواد کیک یک دست شود. مواد را داخل قالب می ریزیم و به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه در فر قرار می دهیم. حتماً با خلال چوبی تست می کنیم تا خلال تمیز از کیک بیرون بیاید.

مرحله پنجم

سپس کیک کامل پخته شده باشد. سپس روی توری قرار می‌دهیم تا خنک شود. برای تهیه گلیز، آب انار و پودر قند الک شده را با هم مخلوط می کنیم و بعد از خنک شدن کیک روی آن می ریزیم. و کیک را با دانه های انار و پسته خرد شده، تزیین می‌کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 31 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.