طرز تهیه حلوا کدو حلوایی خوشمزه و مجلسی با آرد سفید

طرز تهیه حلوا کدو حلوایی

طرز تهیه حلوای کدو حلوایی با شیره انگور دو نفره شف طیبه خانم گلاور مامی سایت و هویج و تنبل برای صبحانه قالبی

حلوای کدو حلوایی یکی از انواع حلواهای بسیار خوشرنگ و خوش طعم ایرانی است، برای مشاهده این آموزش آشپزی ایرانی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد قنادی۱ لیوان
شکر۱ لیوان
کدو حلوایینصف کدوی متوسط
گلاب۲ قاشق غذاخوری
آب۱ لیوان
روغن مایعنصف لیوان
عصاره یا پودر هلمقدار کمی

دستور پخت حلوا کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه حلوای کدو حلوایی مجلسی ابتدا نصف یک کدو حلوایی متوسط را پوست می گیریم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه ۲پیمانه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

در صورت تمایل می توانیم کدوها را به صورت بخارپز نیز بپزیم. پس از اینکه کدوها به طور کامل پختند، آنها را با رنده ریز رنده می کنیم و کنار می گذاریم. برای راحتی و یکدست تر شدن کدو حلوایی می توانیم انرا با مخلوط کن یا غذاساز پوره کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ۱ لیوان آب را به همراه شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد و شکر به طور کامل حل شود، پس از اینکه آب جوش امد حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم.

مرحله چهارم

حالا گلاب را به همراه هل اضافه می کنیم و چند دقیقه زمان می دهیم تا با شربت مخلوط شوند، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و آرد الک شده را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد سفید را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با حرارت بسیار ملایم تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی آن گرفته شود. توجه داشته باشید که نباید رنگ آرد تغییر کند و به همین دلیل باید حرارت زیر تابه کاملا ملایم باشد.

مرحله ششم

پس از اینکه آرد را به خوبی تفت دادیم، روغن مایع را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا آرد رو روغن مایع به طور کامل مخلوط شوند. در ادامه پوره کدو حلوایی را به تابه اضافه می کنیم و با مخلوط آرد و روغن مایع مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، شربت را به صورت گرم به تابه اضافه می کنیم و به صورت مداوم مواد را مخلوط می کنیم تا حلوا از دیواره های تابه جدا شود و در وسط تابه جمع شود. حالا حلوا را کمی مخلوط می کینم تا کاملا منسجم شود.

مرحله هشتم

در این مرحله حلوا را به ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم و تا حلوا داغ است طرح مورد نظرمان را روی حلوا اجرا می کنیم. برای تزیین روی این حلوا می توانیم به سلیقه خود از مواد متنوعی مثل کنجد، گل سرخ خشک شده، شکلات ذوب شده و .. استفاده کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 29 شهریور 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.