طرز تهیه موساکا تک نفره خوشمزه و لاکچری برای پیش غذا

طرز تهیه موساکا تک نفره

طرز تهیه موساکا تک نفره , دستور پخت موساکا تک نفره رژیمی

موساکا نوعی غذای یونانی می باشد که از گوشت و بادمجان تهیه می شود. هم چنین می توان از سیب زمینی و کدو برای تهیه آن استفاده کرد. موساکا نوعی گوشت گوسفند پخته شده و بادمجان است که با یک لایه ضخیم سس بشامل (سفید) بطور کامل پوشانده می شود تا ترد و طلایی شود. موساکا یکی از غذا های محبوب یونان می باشد. اگرچه اعراب موساکا را یک غذای یونانی می دانند ولی  مردم یونان بر این باورند که موساکا هنگامی که اعراب بادمجان را صادر می کردند به یونان آمده است. موساکا همچنین در ترکیه هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. دستوری که امروز انتخاب شده است با کمی تغییرات در غذای اصلی است که کمی رژیمی تر و کم کالری تر شده است. با این روش یک موساکای تک نفره خوشمزه که می تواند گزینه مناسبی به عنوان پیش غذای سبک و حتی در سایز کوچکتر برای سینی فینگر فود هم گزینه مناسبی باشد،می‌توان درست کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه موساکا تک نفره در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم موساکا تک نفره
بادمجان دلمه ای بزرگ۲ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی نگینی خرد شدهنصف پیمانه
پیاز متوسط۱ عدد
سیر۱ حبه
پنیر پیتزانصف پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
پودر آویشن۱ قاشق چای خوری
پاپریکانصف قاشق چای خوری
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه موساکا تک نفره

مرحله اول

برای تهیه غذای خوشمزه با بادمجان در ابتدای کار، بادمجان ها را شسته و بدون این که پوست بگیریم و به صورت ورقه ای نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم برش میزنیم و داخل سبد گذاشته و نمک می زنیم و اجازه می‌دهیم یک ساعت بماند تا تلخی آن گرفته شود.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را نگینی خرد می کنیم. یک تابه را با کمی روغن مایع یا زیتون روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود. در ادامه پیاز ها را به روغن داغ اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیازها کمی سبک‌ شوند. سیر را هم نگینی خرد می‌کنیم.

طرز تهیه موساکا تک نفره

سپس به پیازها اضافه می کنیم و تفت می دهیم. وقتی عطرسیر بلند شد، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می‌کنیم و با حرارت ملایم تفت می دهیم. نصف استکان کوچک آب جوش اضافه می‌کنیم تا گوشت ها بپزند و خوب نرم شوند.

مرحله چهارم

رب گوجه فرنگی و ادویه ها را به آن، اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم و صبر می‌کنیم تا آب گوشت کشیده شود. مایه گوشتی آماده شده را کنار می گذاریم. یک تابه گریل برداشته و با کمی روغن آن را چرب می کنیم. سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

سپس بادمجان ها را گریل می‌کنیم، در حدی که فقط نرم شوند. بادمجان‌ها که آماده شدند، حالا در ظرفی که می خواهیم موساکا در آن آماده شود (نیازی به چرب کردن ظرف نیست)، یک رینگ تقریبا ۸ سانت با ارتفاع ۶ سانت می‌گذاریم.

طرز تهیه موساکا تک نفره

اول یک حلقه بادمجان و مایه گوشتی می‌ریزیم، دوباره یک حلقه بادمجان و دوباره مایه گوشتی تا چهار لایه شود. لایه آخر که بادمجان گذاشتیم فقط کمی پنیر پیتزا می‌ریزیم و رینگ را از بالا به سمت بالا می کشیم بدون اینکه شکل غذا به هم بخورد.

مرحله هفتم

بقیه مواد را به همین صورت آماده می‌کنیم و در فر ۱۸۰ درجه که از قبل گرم شده است، به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه قرار می دهیم تا کاملا پخته شود و پنیر پیتزا باز شود و کمی رنگ بگیرد. می‌توانیم ۱۰ دقیقه آخر پنیر را اضافه کنیم.

مرحله هشتم

این مدل موساکایی که درست کردیم سس سفید ندارد، چون می خواستیم سبک و رژیمی تر باشد. بعد از آماده شدن در ظرف دلخواه گذاشته و با سبزیجات سالادی و به دلخواه سرو می کنیم. در صورت تمیال می توانیم سس دلخواه خود در زمان سرو اضافه کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 28 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.