طرز تهیه ورقه بادمجان خوشمزه و مخصوص به روش گیلانی

طرز تهیه ورقه بادمجان گیلانی

طرز تهیه ورقه بادمجان دونفره بادمجون کالری ورقه بادمجان گیلانی رشتی

ورقه بادمجان یک غذای گیلانی است که با وجود بادمجان و گوجه، در کنار سیر، طعم و بوی فوق العاده ای دارد و در کنار کته شمالی می تواند غذای بسیار لذیذی بوجود آورد. این غذا از خانواده املت و کوکو است و طعم بسیار خوبی دارد. از آن جا که بادمجان ها هنگام سرخ کردن روغن زیادی مصرف می کند، این غذا را نمی توان به عنوان غذای رژیمی مصرف کرد مگر این که بادمجان ها را همراه با روغن زیتون درون فر برشته کنید.

مواد لازم برای 4 نفر
بادمجان3 عدد متوسط
تخم مرغ3 تا 4 عدد
سیر4 حبه
گوجه فرنگی2 عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت ورقه بادمجان گیلانی

مرحله اول

برای تهیه ورقه بادمجان خوشمزه و مخصوص به روش گیلانی در ابتدای کار، بادمجان ها را شسته و پوست می کنیم و حلقه حلقه کرده درون آب نمک به مدت نیم ساعت خیس می کنیم تا تلخی آن گرفته شود.

مرحله دوم

سپس در روغن کافی در یک ماهی تابه آن را سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. یک ماهی تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. سیر های له شده را به آن اضاقه کرده و کمی تفت می دهیم.

مرحله سوم

زردچوبه را اضافه کرده کمی تفت می دهیم تا رنگ آن باز شود. گوجه ها را حلقه کرده و داخل سیر ها قرار می دهیم و با شعله کم می گذاریم تفت بخورد و نرم شود. نمک و فلفل را اضافه کرده کمی مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

سپس مواد را روی بادمجان های سرخ شده درون ماهی تابه دیگر می ریزیم. در یک کاسه تخم مرغ ها را با کمی فلفل و نمک هم می زنیم تا از لختگی خارج شود. سپس روی گوجه و بادمجان می ریزیم و درب ماهی تابه را می بندیم.

مرحله پنجم

حالا با شعله کم اجازه می دهیم تا تخم مرغ ها سفت شود. مواد را به صورتی که تخم مرغ رو قرار گیرد درون ظرف سرو می ریزیم و با کمی جعفری تازه آن را تزیین می کنیم. این غذا را می توان با نان سرو نمود یا در کنار برنج میل کرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 26 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.