طرز تهیه کرپ سوزت خوشمزه برای صبحانه با سس مخصوص

طرز تهیه کرپ سوزت

طرز تهیه کرپ سوزت , دستور پخت کرپ سوزت

کرپ از دسر های معروف فرانسوی است.کرپ نان بسیار نازکی است که به صورت ساده ، با کره و پودر شکر یا با انواع مربا ، کرم های مختلف و خامه ومیوه سرو می شود. کرپ ها جزو خوشمزه ترین و بهترین صبحانه ها وعصرانه ها برای کودکان و همچنین بزرگسالان است. کرپ را هم می توان به عنوان صبحانه و عصرانه یا سر سفره افطار با مواد میانی دلخواه سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرپ سوزت در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کرپ سوزت
شیر۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
وانیلکمی
شکر۲ قاشق غذا خوری
کره۳۰ گرم
آرد۱ پیمانه سر خالی
مواد لازم برای سس
آب پرتقال۱ پیمانه
آب لیمو ترشنصف یک عدد لیمو
پوست پرتقال رنده شدهکمی
کرهصد گرم

طرز تهیه کرپ سوزت

مرحله اول

برای درست کردن کرپ خوشمزه سوزت توی ظرفی مناسب یک پیمانه شکر هم دمای محیط، یک عدد تخم مرغ کامل،کمی وانیل، دوقاشق غذاخوری شکر یا یکم بیشتر یا کمتر بسته به ذائقه و سی گرم یا دو قاشق غذا خوری کره آب شده و هم دمای محیط رو باهم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله با همزن دستی به خوبی هم می‌زنیم و یک پیمانه سر خالی آرد رو هم کم کم اضافه میکنیم و هم می ‌زنیم تا مایه یکدست شود، بسته به سایز تخم مرغ و میزان جذب رطوبت آرد ممکن است که میزان آرد کمی متغیر باشد.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که غلظت مایه باید کمی رقیق‌تر از ماست همزده باشد. حالا تابه مخصوص پنکیک یا ماهی تابه نچسب معمولی را روی حرارت قرار داده تا داغ شود و با ملاقه از مایه ریخته و می چرخانیم تا همه جای ظرف پخش شود.

مرحله چهارم

در این مرحله حرارت باید بسیار ملایم باشد. بسته به ضخامت تابه بعد از یکی دو دقیقه لبه رو با سر کفگیر پهن بلند می کنیم و کرپ رو بر می گردانیم تا طرف دیگر هم طلایی شود. بعد از آماده کردن کرپ، لازم است سس آن را تهیه کنیم.

مرحله پنجم

برای تهیه سس کرپ، ابتدا داخل ماهی تابه یک سوم پیمانه شکر می ریزیم و می گذاریم روی حرارت ملایم تا کم کم ذوب و یکدست شود. بجای هم زدن ماهی تابه، آن را تکان داده تا حرارت یکنواخت پخش شود و شکر نسوزد.

مرحله ششم

وقتی شکر قهوه‌ای طلایی شد، یک پیمانه آب پرتقال و آب نصف لیمو ترش را اضافه می کنیم. اول شکر کارامل شده سفت می شود. کمی که جوشید دوباره حل می شود. رنده پوست پرتقال را در این مرحله به آن اضافه می کنیم. حالا کره را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

وقتی کره آب شد، کرپ ها را چهار لا تا می کنیم و می گذاریم داخل سس تا ده دقیقه بماند و اجازه می دهیم روی حرارت ملایم باقی بماند تا سس جذب کرپ ها شود. کرپ های پخته و غرق شده در سس پرتقال و کره با عطر شکر کاراملی ما آماده است.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 22 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.