طرز تهیه کوکو هفت لشکر خوشمزه و مخصوص به روش تبریزی

طرز تهیه کوکو هفت لشکر

طرز تهیه کوکو هفت لشکر , دستور پخت کوکوی هفت لشکر تبریزی

کوکو یکی از غذاهای رایج است که از ترکیب سبزیجات مختلف با تخم مرغ بدست می آید. کوکو هفت لشکر از ترکیب سبزیجات سرخ کرده مختلف استاده شده است که در فر یا روی اجاق گاز پخته و سرخ می شود. این غذا علاوه بر سادگی در طبخ بسیار خوشمزه بوده و به دلیل وجود سبزیجات مختلف مانند بادمجان و کدو لوبیا سبز، خواص بسیاری دارد. از این غذا می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها یا جشن های تولد تهیه نمود. طبخ آن ساده است و به راحتی بدون کمترین زمان ممکن، به غذا تنوع می دهد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو هفت لشکر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۳ عدد
کدو سبز۲ عدد متوسط
لوبیا سبز۱۵۰ گرم
سیب زمینی۴ عدد متوسط
هویج نگینی خرد شده و پخته۱ عدد
گوشت چرخ کرده۱۵۰ گرم
تخم مرغ۶ عدد
آرد سیب زمینی یا آرد نخودچیبه مقدار لازم
نمک و دارچینبه مقدار لازم
پودر گل محمدی و فلفل سیاهبه مقدار لازم
گردوی خرد شدهمقداری
فلفل دلمه ای و قارچدر صورت دلخواه

طرز تهیه کوکو هفت لشکر

مرحله اول

برای تهیه کوکوی خوشمزه به روش هفت لشکر در ابتدای کار تمام مواد را شسته و پوست کنده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. توجه داشته باشید که فقط هویج باید پخته و خرد شود. یک قابلمه با کمی آب روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد.

مرحله دوم

در این مرحله لوبیا سبز را خرد کرده و درون آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه قرار می دهیم تا بجوشد. درب قابلمه را نباید بست تا رنگ آن حفظ شود. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. لوبیا ها را آبکش کرده و سریع در روغن تفت می دهیم.

مرحله سوم

از تابه خارج کرده و بادمجان های خرد شده را تفت می دهیم. سپس کدو را هم جدا گانه تفت داده و کنار می گذاریم. سیب زمینی های نگینی شده را هم در تابه با کمی روغن تفت می دهیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم.

مرحله چهارم

سپس با گوشت جرخ کرده مخلوط می کنیم. سپس گوشت را در کمی روغن تفت می دهیم تا رنگ آن عوض شود و کمی سرخ شود. در ادامه یک کاسه برداشته و تمام مواد سرخ کرده و هویج آب پز شده را درون آن می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد سیب زمینی یا آرد نخودچی را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. سپس در ظرف دیگری تخم مرغ ها را می شکنیم و نمک و ادویه و فلفل به آن اضافه می کنیم و با چنگال می زنیم تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود.

مرحله ششم

سپس به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. کف یک ظرف مناسب فر یا تابه را چرب می کنیم. چون بیشتر مواد سرخ شده است و روغن جذب کرده است، نیازی به روغن زیاد ندارد. مواد کوکو را درون ظرف ریخته و آن را صاف می کنیم.

مرحله هفتم

برای پخت آن هم می توان از فر یا از اجاق استفاده کرد. فر را در دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و کوکو را به مدت نیم ساعت درون فر می پزیم تا سرخ و برشته شود. سپس از فر خارج کرده و برش می دهیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 19 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.