طرز تهیه مرغ با دیپ اسفناج خوشمزه و مخصوص با پنیر گودا

طرز تهیه مرغ با دیپ اسفناج

طرز تهیه مرغ با دیپ اسفناج , دستور پخت مرغ با دیپ اسفناج

مرغ دیپ اسفناج یک نوع مرغ شکم پر محسوب می شود که از سین مرغ استفاده شده است. درون سینه را از دیپ اسفناج و پنیر پیتزا پر می کنند. در کنار این غذا ساندویچ پنیری تخم مرغ نیز به راحتی تهیه و سرو می شود. می توان از سینه های کوچک تر یا برش خورده استفاده کرد تا بتوان به صورت فینگر فود در مهمانی ها و جشن ها از آن استفاده نمود. ساندویچ نیز به راحتی تهیه می شود و می توان برای رنگارنگ کردن و تنوع سفره و میز سرو از آن استفاده نمود یا به تنهایی به عنوان یک صبحانه عالی سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ با دیپ اسفناج در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای دیپ اسفناج
پنیر خامه ای۱ قاشق غذاخوری
سس مایونز۱ قاشق غذا خوری
اسفناج خرد شده۱ مشت
سیر۱ حبه
مواد لازم برای طعم دار کردن مرغ
سینه مرغ بدون استخوان۱ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
پاپریکا۱ قاشق چای خوری
پودر سیر۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
مواد لازم تست پنیری
نان تست۲ عدد
تخم مرغ۳ عدد
پنیر پیتزا۲ قاشق غذا خوری
گوجه۲ اسلایس
ژامبون مرغ۱ ورق
پنیر گودا۳ ورق
نمک و فلفل سیاهیک سوم قاشق چای خوری

طرز تهیه مرغ با دیپ اسفناج

مرحله اول

برای تهیه مرغ خوشمزه با دیپ اسفناج در ابتدای کار مواد دیپ را آماده می کنیم. برای این منظور ، یک کاسه برداشته و سس مایونز را درون آن می ریزیم. سپس پنیر خامه ای را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

اسفناج خرد شده را اضافه می کنیم. سیر را هم له کرده و به مواد اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس کنار می گذاریم. در این مرحله بین سینه مرغ را به صورت جیب برش می زنیم به طوری که طرف دیگر آن پاره نشود.

طرز تهیه مرغ با دیپ اسفناج

سپس با پودر سیر و پاپریکا و نمک و فلفل سیاه، تمام قسمت های مرغ را مزه دار می کنیم. روغن زیتون آن به آن می زنیم و ماساژ می دهیم تا مزه ها به خورد مرغ برود. درون مرغ را از دیپ اسفناج پر می کنیم. پنیر پیتزا هم داخل آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

یک ظرف مناسب فر برداشته و سینه پر شده را درون آن قرار می دهیم و در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه می گذاریم تا بپزد و برشته شود. برای تست پنیری نیز یک کاسه برداشته و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم.

مرحله پنجم

سپس به خوبی هم می زنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه به تخم مرغ ها مقداری نمک و فلفل اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه لبه های خشک شده نان تست ها را برش می زنیم. سپس یک تابه نچسب برداشته و روی حرارت قرار می دهیم.

طرز تهیه مرغ با دیپ اسفناج

در این مرحله کمی روغن زیتون داخل تابه می ریزیم و تخم مرغ ها را درون آن اضافه می کنیم. در ادامه نان ها رادرون تخم مرغ قرار می دهیم. کمی که تخم مرغ ها خودش را گرفت، بر می گردانیم تا طرف نان آن نیز سرخ و برشته شود.

مرحله هفتم

در مرحله پایانی لبه های اضافه تخم مرغ را روی نان برگردانده و به مقدار دلخواه پنیر ورقه ای گودا و ژامبون مرغ و گوجه برش خورده را روی تخم مرغ گذاشته و نان ها را روی هم بر می گردانیم و به صورت مثلثی برش می زنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 18 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.