طرز تهیه مرغ شکم پر با اسفناج و پنیر خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ شکم پر با اسفناج و پنیر

طرز تهیه مرغ شکم پر با اسفناج و پنیر

مرغ شکم پر یکی از غذاهای شیک و مجلسی ایرانی به حساب می آید. مرغ شکم پر معمولا با یک مرغ درسته و مواد ترش و سبزی معطر تهیه می شود. اما گاهی یک مرغ کامل لازم نیست. مرغ شکم پر با اسفناج و پنیر با استفاده از سینه مرغ شکم پر تهیه می شود . این غذا در فر پخته و برشته می شود. می توان از این غذا به عنوان فینگر فود یا در کنار برنج در مهمانی ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ شکم پر با اسفناج و پنیر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
روغن زیتون۱ قاشق غذا خوری
زردچوبه۱ قاشق چای خوری
فلفل قرمزنصف قاشق چای خوری
پودر سیر۱ قاشق چای خوری
پودر پیاز۱ قاشق چای خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
سینه مرغ بدون استخوان۴ عدد
پنیز پارمزان رنده شدهیک چهارم فنجان
اسفناج تازه خرد شده۱ فنجان
سیر۱ حبه

طرز تهیه مرغ شکم پر با اسفناج و پنیر

مرحله اول

برای تهیه مرغ شکم پر خوشمزه با اسفناج و پنیر در ابتدای کار، یک کاسه کوچک برداشته و درون آن روغن زیتون می ریزیم. سپس ادویه ها و پودر سیر و پودر پیاز را به آن اضافه کرده و با کمی نمک خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

سپس کنار می گذاریم. یک سینه مرغ را روی تخته قرارداده و نوک چاقوی آشپزخانه را با احتیاط وارد ضخیم ترین قسمت سینه مرغ می کنیم. دهانه ای وسط مرغ برش می زنیم تا یک شکاف ایجاد شود. تمام سینه را نمی بریم.

مرحله سوم

موادی که در کاسه با هم مخلوط کرده ایم را روی همه مرغ ها می ریزیم و با دست آن را به تمام سطح سینه می مالیم. مرغ های مزه دار را درون یخچال می گذاریم تا یک ساعت، استراحت کند. فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله چهارم

سپس کف ظرف فر را با مقدار کمی روغن چرب می کنیم. در ادامه اسفناج ها را درون بخار پز پخته و به صورت متوسط خرد می کنیم. یک کاسه برداشته و اسفناج و پنیر را درون آن می ریزیم. سیر هم رنده کرده و به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا با ادویه ها به خوبی ترکیب شوند. در ادامه سینه مرغ را از یخچال خارج کرده و هر سینه را با مقداری از مخلوط پنیر به صورت کامل پر می کنیم.

مرحله ششم

در صورت نیاز می توان آن را با خلال دندان محکم می کنیم. سینه پر شده در ظرف فر قرار می دهیم و به مدت ۲۵ دقیقه در فر می گذاریم تا بپزد و به خوبی طلایی شود. در طول پخت آن را برگردانده تا طرف دیگر آن نیز پخته و طلایی شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 9 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.