طرز تهیه چیکن پاستا خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه چیکن پاستا

طرز تهیه چیکن پاستا با سس آلفردو پستو با قارچ حرفه ای با پنیر پیتزا

پاستا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است که با ترکیب اسپاگتی و پاستا با مواد و سس های مختلف بدست می آید. در این پاستا، با استفاده از یک سفید با آرد و شیر و کره به همراه تکه های مرغ سرخ شده، تهیه می شود. این غذا را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها یا به عنوان وعده شام طبخ نمود. این غذا با وجود پنیر پارمسان و پنیر پیتزا بسیار خوشمزه و زیبا است و مقدار کمی از آن می تواند یک نفر را به طور کامل سیر کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیکن پاستا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۳۰۰ الی ۴۰۰ گرم
پاستا فرمی۴۰۰ گرم
پنیر پیتزا۱۰۰ الی ۲۰۰ گرم
پنیر پارمسان۲ قاشق غذا خوری
رب۳ قاشق غذا خوری
کره۵۰ گرم
آرد سفید۲ قاشق غذا خوری
شیر۲ لیوان
فلفل دلمه ای۱ عدد
نمک و فلفل و آویشنبه میزان لازم

طرز تهیه چیکن پاستا

مرحله اول

برای تهیه چیکن پاستای خوشمزه و مخصوص یک قابلمه آب را روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. داخل آن کمی نمک و روغن می ریزیم. پاستا را درون آب جوش می ریزیم تا پخته شود. بعد از حدود ۱۵ دقیقه آن را آبکش می کنیم.

مرحله دوم

در این فاصله با کفگیر چوبی آن را هم می زنیم تا ته نگیرد. در ادامه تکه های گوشت مرغ را خرد می کنیم. در ادامه یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس مرغ ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله سوم

نمک و فلفل و آویشن و رب را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس از روی حرارت بر می داریم. برای تهیه سس پاستا یک تابه دیگر برداشته و کره را داخل تابه می ریزیم وروی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره کامل ذوب شود.

مرحله چهارم

در این مرحله به کره آرد را اضافه کرده و مرتب هم می زنیم تا به خوبی با هم ترکیب و در نهایت یکدست شوند. سپس شیر را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا به جوش آید. پاستا ها را بعد از این که آبکش شد به سس اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

مرغ های سرخ شده را هم اضافه کرده و در آخر پنیر پارمسان را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. یک ظرف مناسب فر برداشته و مواد را درون آن می ریزیم. روی آن را با پنیر پیتزا پوشش می دهیم و به مدت ۵ دقیقه در فر قرار می دهیم تا پنیر آب شود.

مرحله ششم

سپس گریل را روشن کرده تا روی پنیر طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و سرو می کنیم. می توان به جای فر تمام مواد را در تابه با هم مخلوط کرد و روی آن را پنیر اضافه کرد و درب تابه را بست تا با حرارت خیلی کم پنیر آب شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 12 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.