طرز تهیه پیتزا پاستا خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه پیتزا پاستا

طرز تهیه پیتزا پاستا , دستور پخت پیتزا پاستا

پاستا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است که با ترکیب اسپاگتی و پاستا با مواد و سس های مختلف بدست می آید. پیتزا نیز یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است که از نان و مواد مختلف روی آن تهیه می شود. در پیتزا پاستا، به جای مواد روی پیتزا از پاستا آبکش شده و پنیر روی آن استفاده شده است. می توان از سوسیس و سبزیجات برای روی پاستا استفاده کرد که کاملا دلبخواهی است. این غذا بسیار شیک است و می توان در مهمانی ها به عنوان پیش غذا از آن استفاده نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا پاستا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا ریز۱ بسته
سس کچاپبه مقدار لازم
پیاز۱ عدد
قارچبه مقدار لازم
گوجهبه مقدار لازم
سالامیبه مقدار لازم
پنیر موزارلابه مقدار لازم
پنیر گودابه مقدار لازم
مواد لازم برای خمیر پیتزا
آرد۱ لیوان
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
نمکبه مقدار لازم
مایه خمیر۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه پیتزا پاستا

مرحله اول

برای تهیه پیتزای خوشمزه و مخصوص با پاستا ابتدا یک قابلمه نسبتا بزرگ برداشته و داخل آن آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. ماکارونی و نمک را به آن اضافه می کنیم. حدود ۱۰ دقیقه بجوشد تا ماکارونی به طور کامل پخته شود.

مرحله دوم

سپس آن را آبکش می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه یک تابه برداشته و با کمی روغن می گذاریم روی حرارت تا گرم شود. پیاز را شسته و پوست می کنیم و خرد می کنیم. داخل روغن ریخته و آن را تفت می دهیم تا نرم شود.

مرحله سوم

وقتی پیاز ها سبک و نرم شد، قارچ ها را هم که شسته و ریز خرد کرده ایم، اضافه کرده و آن را هم تفت می دهیم تا آّب قارچ کشیده شود. سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. برای این پیتزا می توان از نان آماده استفاده کرد یا خمیر پیتزا تهیه کرد.

مرحله چهارم

برای خمیر پیتزا یک کاسه برداشته و آرد و روغن زیتون و نمک را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. آب ولرم را کم کم اضافه کرده تا یک خمیر یکدست و لطیفی بدست آید. سپس آن را کمی ورز داده و حدود نیم ساعت استراحت می دهیم.

مرحله پنجم

داخل ظرف پیتزا را کمی چرب کرده و خمیر را درون آن باز می کنیم. سپس پاستا های آبکش شده را کامل روی خمیر کاور می کنیم. از مواد سرخ شده روی پاستا می ریزیم. سالامی در صورت دلخواه خرد کرده و روی پاستا می چینیم.

مرحله ششم

می توان هیچ کدام از این مواد را روی پاستا اضافه نکرد و فقط از پاستا ساده استفاده کرد. روی پاستا ها را یک لایه پنیر موزارلا رنده شده و یک لایه پنیر گودا رنده شده می پاشیم و در فر به مدت ۲۰ دقیقه قرار می دهیم تا وقتی که خمیر پیتزا پخته و پنیر آن ذوب و طلایی شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 18 خرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه استانبولی با مرغ ساده با طعم بسیار خوشمزه

طرز تهیه استانبولی با مرغ ساده با طعم بسیار خوشمزه

طرز تهیه استانبولی با مرغ استانبولی با مرغ یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که می توانیم آنرا به دو صورت ساده و مجلسی درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل …

طرز تهیه پیتزا نان تست خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه پیتزا نان تست خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه پیتزا نان تست پیتزا نان تست یکی از انواع فینگرفودهای بین المللی خوشمزه است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت …

طرز تهیه زیره جوش اراکی خوشمزه و مخصوص با مغزیجات

طرز تهیه زیره جوش اراکی خوشمزه و مخصوص با مغزیجات

طرز تهیه زیره جوش زیره جوش یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که در شهرهای مختلف با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.