طرز تهیه خوراک مرغ بندری خوشمزه و مخصوص به روش جنوبی

طرز تهیه خوراک مرغ بندری

طرز تهیه خوراک مرغ بندری , دستور پخت خوراک مرغ بندری

خوراک مرغ بندری، یک خوراک بسیار خوشمزه مرغی است که از مرغ پخته ریش شده تهیه شده است. این خوراک مرغ در کنار سبزیجات مختلف و قارچ تهیه می شود . این خوراک سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان است. این خوراک یک خوراک ساندویچی است که به صورت تند و با پیاز فراوان تهیه می شود و در کنار کاهو و خیار شور سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک مرغ بندری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۳ عدد
زردچوبه و فلفل سیاه و نمکبه مقدار لازم
فلفل دلمه ای۱ عدد
رب گوجه۲ قاشق غذا خوری
قارچ۵ عدد

طرز تهیه خوراک مرغ بندری

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ خوشمزه به روش بندری در ابتدای کار، مرغ را خرد کرده و درون یک قابلمه می ریزیم. یک پیاز را خرد کرده به آن اضافه می کنیم. سپس ادویه به دلخواه اضافه کرده و می گذاریم با کمی آب بپزد. سپس آن را ریش ریش کرده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

دو پیاز دیگر را شسته و پوست می کنیم و ریز خرد می کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا طلایی شود. سپس فلفل دلمه ای را شسته و ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

سپس درون به پیاز ها اضافه کرده و تفت می دهیم. مرغ ریش شده را هم اضافه کرده و تفت می دهیم. در ادامه ادویه و فلفل و کمی نمک اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مزه دار شود. سپس رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ باز کند.

مرحله چهارم

اب مرغ را از صافی رد کرده و به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا آب آن تبخیر شود و تمام مواد مزه دار شود. قارچ ها را شسته یا پوست می کنیم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

سپس صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود. سپس قارچ ها را درون آن سرخ می کنیم. در ادامه مواد مرغی را درون ساندویچ می ریزیم. روی آن را کمی قارچ سرخ کرده اضافه کرده و با کاهو و خیار شور ساندویچ می کنیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 3 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.