طرز تهیه خورشت آلو فسنجان خوشمزه به روش سنتی شمالی

طرز تهیه خورشت آلو فسنجان

طرز تهیه خورشت آلو فسنجان , دستور پخت خورش آلو فسنجان رشتی گیلاتی

این خورش، یک خورش اصیل ایرانی است که با گردوی آسیاب شده و رب انار طبخ می شود. این خورش را می توان به صورت ترش یا ملس تهیه نمود. در این خورش از مرغ استفاده شده است. این خورش را می توان در کنار لیمو ترش تازه و سبزی و برنج سفید با کته سرو نمود. در این دستور آلو خورش نیز در ادامه بیان شده است که آن هم با مرغ تهیه می شود و مزه ترش دارد و در کنار برنج سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورشت آلو فسنجان در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر فسنجان
پیاز۱ عدد
گردوی آسیاب شده۴ قاشق غذا خوری
رب انار ترش۲ قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق چای خوری
مرغ۴ تکه
ادویه و زردچوبهبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و گلپربه مقدار لازم

طرز تهیه خورشت آلو فسنجان

مرحله اول

برای تهیه خورش فسنجان خوشمزه در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست کنده و رنده می کنیم. سپس یک قابلمه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. پیاز را اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله دوم

سپس گردوی آسیاب شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. رب انار و رب گوجه را هم به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ باز کند. کمی به مواد آب اضافه می کنیم و می گذاریم بجوشد. سپس زیر شعله را کم کرده و می گذاریم تا به روغن بیفتد.

مرحله سوم

در این مرحله یک قابلمه دیگر برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن به خوبی داغ شود. پس از اینکه روغن داغ شد قطعات گوشت مرغ را به آرامی درون قابلمه قرار داده و درون روغن به طور کامل سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

در مرحله پایانی نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه و کمی گل پر به مرغ اضافه کرده و تفت می دهیم. در اواسط پخت خورش مرغ ها را به قابلمه خورش اضافه کرده و می گذاریم با حرارت ملایم بپزد. این خورش باید ترش باشد.

مواد لازم برای ۴ نفر برای آلو خورش
پیاز۱ عدد
آلو و برگه قیصیبه مقدار لازم
رب آلوچه۱ قاشق چای خوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
مرغ۴ تکه
ادویه و زردچوبهبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
شکر۱ قاشق غذا خوری
آب غورهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورشت آلو فسنجان

مرحله اول

برای تهیه خورش آلو خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم و خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه برداشته و با کم روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله دوم

وقتی پیاز ها کمی سبک شد، مرغ را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. نمک و فلفل و زردچوبه را به مواد اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس آّب را اضافه می کنیم و می گذاریم با حرارت ملایم بپزد. آلو و برگه های قیصی را در مقداری آب خیس می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس رب گوجه و رب آلوچه را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. وقتی رب تفت خورد، آلوهای خیس خورده را به رب اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در مرحله پایانی وقتی رب حسابی رنگ باز کرد و آلو ها سرخ شدند، این ترکیب را به مرغ در حال پخت اضافه می کنیم. وقتی که مرغ پخته شد، شکر و آب غوره را هم اضافه می کنیم و می گذاریم با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 2 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.