طرز تهیه خورش انار و گردو خوشمزه و مخصوص به روش شمالی

طرز تهیه خورش انار و گردو

طرز تهیه خورش انار و گردو , دستور پخت خورش انار و گردو

این خورش یکی از خورش های خوشمزه و در عین حال با طعم متفاوت است. طعم آن به خاطر وجود آب انار و گردو شبیه خورش فسنجان است این خورش را می توان با پلو زعفرانی سرو نمود. انار یک میوه پر خاصیت و پر از ویتامین های c و آتی اکسیدان است که می تواند برای سلامتی و ایمنی بدن مفید و موثر باشد. آب انار نیز سرشار از ویتامین است و همراه با گردو یک غذای سالم و مقوی را بدست می دهد. این خورش زیبا و مجلسی را می توان در مهمانی ها به عنوان غذای اصلی همراه با برنج سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش انار و گردو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گردوی پودر شده۳ قاشق غذا خوری
گوشت چرخ شده۳۰۰ گرم
پیاز متوسط۱ عدد
نعنا خشک۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
آرد نخودچی۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل و ادویه دلخواهبه مقدار لازم
مواد لازم برای سس
پیاز۲ عدد
گردو۵ قاشق غذا خوری
نعنا خشک۱ قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری
رب انار۲ قاشق غذا خوری
آب اناز غلیظ یا سس انارنصف پیمانه
نمک و زردچوبه و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش انار و گردو

مرحله اول

برای تهیه خورش خوشمزه با طعم گردو و انار در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم یا خیلی ریز خرد می کنیم. یک کاسه برداشته و گوشت و گردو و پیاز و نعنا و نمک و فلفل و ادویه را اضافه کرده و ورز می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را اضافه کرده و با گوشت کامل مخلوط می کنیم. سپس آرد نخودچی را اضافه کرده و ورز می دهیم. در ادامه از مواد به اندازه یک گردو برداشته و کف دست آن را گرد می کنیم و شکل می دهیم.

مرحله سوم

حدود یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند و خودش را بگیرد. سپس یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. سپس گوشت قلقلی ها را درون تابه سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله به تهیه سس می پردازیم. برای این کار یک قابلمه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. پیاز ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سپس درون روغن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس چند دقیقه تفت می دهیم تا پیاز به طور کامل سبک و طلایی شود. سپس زردچوبه را اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ باز کند. در ادامه وقتی که پیاز ها همراه با زردچوبه تفت داده شد، گردوی ریز خرد شده (نباید خمیر باشد) را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

سپس رب گوجه فرنگی و نعنا و رب انار و آب انار غلیظ را به آن اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا مواد به خوبی با هم یکدست شوند. در ادامه دو لیوان آب سرد به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم تا بجوشد و گردو روغن بیندازد.

مرحله هفتم

وقتی سس حدود نیم ساعت جوشید، نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم. سپس کوفته ها را اضافه کرده و اجازه می دهیم تا سس غلیظ شود و خورش به روغن بیفتد. سپس خورش را در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 25 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.