طرز تهیه رنگینک سلطنتی خوشمزه و شیک برای پذیرایی

طرز تهیه رنگینک سلطنتی

طرز تهیه رنگینک سلطنتی , دستور تهیه رنگینک سلطنتی

رنگینک یکی از دسر های قدیمی ایرانی و مربوط به جنوب کشور است. این دسر تقریبا مشابه حلوا تهیه می شود. در رنگینک سلطنتی از آرد استفاده نشده و از ارده و کره بادام زمینی و شیر عسلی و بیسکوییت تهیه می شود که روی خرماها ریخته شده و سرو می شود. رنگینک به دلیل وجود مغزیجات و ارده و کره بادام زمینی خیلی پر خاصیت است و برای سلامتی مخصوصا کودکان و نوجوانان مفید است. از رنگینک در وعده افطار نیز استفاده می شود. از آن جا که مقوی است می تواند ویتامین های مورد نیاز را به بدن برساند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رنگینک سلطنتی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم رنگینک سلطنتی
ارده کنجد۵ قاشق غذا خوری
شیر عسلی۳ قاشق غذا خوری
کره بادام زمینی۳ قاشق غذا خوری
بیسکوییت دایجستیو۲ عدد
ارده حلوا شکری۲ قاشق غذا خوری
خرما۴۰۰ گرم
غنچه گل و خلال بادامبه مقدار لازم
خلال پستهبه مقدار لازم

طرز تهیه رنگینک سلطنتی

مرحله اول

برای تهیه رنگینک خوشمزه به روش سلطنتی در ابتدای کار، خرماها را شسته و بعد از این که آب آن کامل رفت و خشک شد، پوست آن ها را به طور کامل جدا می کنیم، سپس خرماها را از وسط نصف می کنیم و هسته آن ها را جدا می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله یک کاسه مناسب برداشته و ارده کنجد را به همراه شیر عسلی و کره بادام زمینی درون آن می ریزیم. در ادامه بیسکوییت را هم داخل کیسه فریزر می ریزیم و با یک جسم سنگین به طور کامل پودر می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله بیسکویت پودر شده را با ارده حلوا شکری، خوب مخلوط می کنیم. مواد را دداخل قیف می ریزیم. سپس وسط خرماها را از این مواد پر می کنیم. می توان گردو هم روی آن گذاشت و با غنچه گل و خلال بادام و خلال پسته تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در شنبه 18 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.