طرز تهیه باقلوای بقچه ای خوشمزه و مخصوص با مغز گردو

طرز تهیه باقلوای بقچه ای

طرز تهیه باقلوای بقچه ای با خمیر یوفکا , دستور پخت باقلوای بقچه ای

باقلوا یکی از شیرینی های معروف ایرانی و ترکی است. باقلوای بقچه ای مشابه باقلوای معمولی طبخ می شود با این تفاوت که طرز پیچیدن آن متفاوت است. مواد میانی آن شامل گردو و ادویه هایی مثل دارچین و هل است که طعم خوبی برای شیرینی ایجاد می کند و در عین حال بسیار خوشمزه و مقوی است. خمیر باقلوا باید به خیلی نازک باشد که موقع پخت حالت خشک و شکننده به خود بگیرد. این شیرینی جزو شیرینی های شهد دار است که می توان برای افطار ماه مبارک رمضان آن را تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه باقلوای بقچه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم باقلوای بقچه ای
آرد۱ لیوان
روغن جامد۲ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۲ عدد
شبریک چهارم لیوان
وانیلنوک قاشق چای خوری
مواد میانی باقلوا
گردو آسیاب شده۱ لیوان
دارچین۱ قاشق چای خوری
هل ساییده شده۱ قاشق چای خوری
گلاب۱ قاشق غذا خوری
پودر قند۲ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای شربت
شکر۲ لیوان
آبیک و نیم لیوان
گلابنصف لیوان
زعفران دم کرده غلیظ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه باقلوای بقچه ای

مرحله اول

برای تهیه باقلوای مجلسی در ابتدای کار، مواد میانی را درست می کنیم. برای این کار، یک کاسه برداشته و گردو آسیاب شده و دارچین و هل و پودر قند را درون آن می ریزیم و مخلوط می کنیم. سپس گلاب را اضافه کرده و هم می زنیم تا ترکیب یک دست شود.

مرحله دوم

سپس آن را کنار می گذاریم. حال به درست کردن خمیر می پردازیم. برای این کار، یک کاسه برداشته و طرده تخم مرغ و وانیل و شیر را با هم مخلوط می کنیم. روغن جامد را روی بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود. سپس می گذاریم تا از حرارت بیفتد و به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم طرز تهیه باقلوای بقچه ای

سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا تمام مواد ترکیب و یک دست شود. در این مرحله آرد را کم کم اضافه می کنیم. انقدر آرد اضافه می کنیم که خمیر به دست نچسبد. توجه داشته باشید که اگر چسبناک بود باز هم آرد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس از خمیر به اندازه یک فندق برداشته و زیر آن را آرد می پاشیم. سپس با وردنه مخصوص باقلوا آن را نازک باز می کنیم. به طوری که پشت خمیر پیدا باشد. بعد از مواد میان داخل خمیر می گذاریم و مانند بقچه خمیر را می بندیم و کمی می پیچانیم تا باز نشود.

مرحله پنجم

سپس با کمی روغن جامد ذوب شده و قلمو روی خمیر را چرب می کنیم. یک تابه دو طرفه برداشته و روی شعله پخش کن قرار می دهیم. و می گذاریم یک ربع ساعت داغ شود. سپس باقلواها را داخل آن می گذاریم و حرارت را ملایم می کنیم.

مرحله ششم طرز تهیه باقلوای بقچه ای

سپس ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا باقلواها پخته و زیر آن طلایی شود. می توان یک سینی فر برداشته و کف آن را کاغذ روغنی قرار داد و باقلواها را درون آن چید. سینی فر را در دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد فر که از قبل یک ربع ساعت گرم شده است قرار می دهیم.

مرحله هفتم

سپس ۱۵ دقیقه زمان می دهیم تا پخته و طلایی شود. بعد از پخت در هر روشی، باقلواها را می گذاریم تا کامل سرد شود. حال به درست کردن شیره می پردازیم. یک قابلمه بر می داریم و شکر و آب را درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر حل شود و کمی بجوشد.

مرحله هشتم

گلاب و زعفران را اضافه کرده و یکی دو قل که زد زیر حرارت را خاموش می کنیم. تا شربت داغ است باقلواهای سرد را داخل آن می اندازیم و اجازه می دهیم تا ۱۰ دقیقه داخل شیره بماند. سپس از شیره خارج کرده و با پودر پسته تزیین می کنیم و در ظرف مناسب قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.