طرز تهیه نان تمیس خوشمزه و مخصوص به روش افغانستانی

طرز تهیه نان تمیس

طرز تهیه نان تمیس , دستور پخت نان تمیس

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. نان تمیس یک نان سنتی مربوط به کشور افغانستان است که کمی حجیم تر از نان های ایرانی است. این نان فیلینگ خاصی ندارد و با روغن رومال می شود. این نان را می توان به تنهایی یا در کنار پنیر به عنوان صبحانه و عصرانه و یا در کنار غذاهای نانی و سوپ ها، برای وعده های ناهار و شام سرو نمود. این نان به علت وجود زیتون و روغن آن، بسیار مقوی و مفید است. برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان تمیس در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان تمیس
شکر۱ قاشق غذا خوری
مایه خمیر۱ قاشق غذا خوری
آب گرم۲ پیمانه
آرد سفید۴ پیمانه
نمک۱ قاشق چای خوری
ماست۲ قاشق غذا خوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
کره یا روغن جهت رومالبه مقدار لازم

طرز تهیه نان تمیس

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه در ابتدای کار، مایه خمیر و آب ولرم و شکر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. سپس کمی مخلوط کرده و درب کاسه را می بندیم تا خمیر مایه به عمل آید و پف کند. حدود ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا پف کند.

مرحله دوم

سپس در یک کاسه ماست و خمیر مایه عمل آمده و نمک و زرده تخم مرغ را می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. آرد را کم کم اضافه کرده تا خمیر یک گوشه جمع شود. سپس کمی ورز می دهیم و درون یک کاسه قرار می دهیم.

مرحله سوم

روی آن را سلفون می کشیم و حدود ۴۵ دقیقه زمان می دهیم تا استراحت کند و به عمل آید. سپس به ۶ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و چانه می کنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. خمیر را روی سطح کار با وردنه باز می کنیم.

مرحله چهارم

سپس روی کاغذ روغنی قرار داده و روی آن را با چنگال سوراخ می کنیم. با کره یا روغن آن را رومال می کنیم. سپس در فری که با دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم شده است حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار می دهیم. تا بپزد. فقط مدام باید چک شود تا نسوزد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 4 اردیبهشت 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کیک رافائلو خوشمزه و ساده به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک رافائلو خوشمزه و ساده به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک رافائلو کیک رافائلو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه آلو متر خوشمزه و ساده به روش سنتی هندی

طرز تهیه آلو متر خوشمزه و ساده به روش سنتی هندی

طرز تهیه آلو متر آلو متر یکی از انواع خوراک های خوشمزه هندی است که با ترکیب سیب زمینی و نخود فرنگی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه کیک زبرا بدون فر و همزن برقی به روش ساده خانگی

طرز تهیه کیک زبرا بدون فر و همزن برقی به روش ساده خانگی

طرز تهیه کیک زبرا بدون فر کیک زبرا یکی از کیک های ساده و معروف بین المللی است که در این دستور بدون استفاده از فر پخته می شود، برای مشاهده آموزش …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.