طرز تهیه نان نوتلا حرفه ای خوشمزه و مخصوص به شکل گل

طرز تهیه نان نوتلا

طرز تهیه نان نوتلا به شکل گل ستاره ای خوشمزه و مجلسی

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان نوتلا نان حجیم است که فیلینگ آن شکلات صبحانه یا نوتلا است. این نان شکل خاصی دارد که آن را زیبا و پرطرفدار می کند. این نان را به عنوان صبحانه کامل یا عضرانه کنار چای یا قهوه می توان سرو نمود. در این نان از مخمر استفاده شده است که هضم آن را آسان می کند. این نان نیازی به تزیین ندارد و بسیار زیبا است، برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان نوتلا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان نوتلا
شیر ولرمسه چهارم لیوان
خمیر مایهیک ونیم قاشق غذا خوری
کرهسی گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
شکریک سوم لیوان
وانیلنصف قاشق چای خوری
شکلات صبحانهبه میزان لازم

طرز تهیه نان نوتلا

مرحله اول

برای تهیه نان نوتلای خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار، یک کاسه کوچک برداشته و یک قاشق مربا خوری شکر را درون آن می ریزیم. شیر را روی حرارت گرم می کنیم تا ولرم شود و انگشت را نسوزادند. سپس به همراه خمیر مایه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس یک دور هم می زنیم تا مخلوط شود. سپس درب آن را بسته و در دمای محیط به مدت ۱۰ دقیقه استراحت می دهیم تا به عمل آید. درون یک کاسه کره را می ریزیم و می گذاریم روی بخار کتری تا ذوب شود. سپس از روی آن برداشته و کمی صبر می کنیم تا از حرارت بیفتد.

مرحله سوم طرز تهیه نان نوتلا

در این مرحله یک کاسه بزرگ برداشته و زرده تخمم مرغ و وانیل و کره را به آن اضافه می کنیم. سپس خمیر مایه به عمل آمده را اضافه می کنیم. کمی مخلوط کرده و سپس آرد را روی مواد الک می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم تا خمیر لطیفی بدست آید.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را حدود ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم. سپس درون یک کاسه که چرب کردیم، می گذاریم و روی آن را سلفون می کشیم. سپس به مدت یک تا دو ساعت به خمیر استراحت می دهیم تا به عمل آید و حجم آن دو برابر شود.

مرحله پنجم

بعد از این که خمیر به عمل آمد، خمیر را به چهار قسمت تقسیم می کنیم. قسمت اول را با وردنه روی سطح کار باز می کنیم. سینی فر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی قرار می دهیم. در این مرحله خمیری که باز کردیم را روی کاغذ روغنی به آرامی انتقال می دهیم.

مرحله ششم

با یک قالب دایره ای، آن را برش می دهیم. سپس با شکلات یک لایه روی خمیر را می مالیم. سپس قسمت دوم را روی سطح کار باز می کنیم. با قالب دایره برش زده و روی خمیر اول قرار می دهیم. مجددا روی خمیر را با شکلات صبحانه می پوشانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر سوم را باز کرده و قالب می زنیم و دوباره روی لایه دوم می گذاریم. روی آن را هم با شکلات صبحانه می پوشانیم. خمیر چهارم را هم باز کرده و روی خمیر سوم می گذاریم. روی این خمیر دیگر نیازی به شکلات نیست.

مرحله هشتم

در این مرحله روی مرکز خمیر چهارم، یک لیوان قرار می دهیم. سپس با چاقو، خمیر ها را به ۱۶ قسمت مساوی شعاعی برش می زنیم. سپس دو به دو خمیر ها را بهم می پیچانیم و گوشه خمیر ها را به زیر برده و شکل می دهیم.

مرحله نهم

سپس یک سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. سپس با فرچه آن را روی خمیر رومال می کنیم. فر را از یک ربع قبل در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس نان را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر گرم قرار می دهیم تا با همان دما پخته شود.

مرحله دهم

در این مرحله برای لطافت نان، یک کاسه آب جوش درون فر قرار می دهیم تا نان خشک نشود. وقتی پخت کامل شد، نان را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا از دما بیفتد. سپس به آرامی از کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 22 فروردین 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه نان تست دو رنگ خوشمزه و مخصوص انگلیسی

طرز تهیه نان تست دو رنگ خوشمزه و مخصوص انگلیسی

طرز تهیه نان تست دو رنگ آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به انواع نان های مختلف دارید؟ آیا از اینکه وقت خود را در کنار …

طرز تهیه کیک ماگما ساده و خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک ماگما ساده و خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک ماگما کیک ماگما یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

طرز تهیه کیک دالگونا خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه کیک دالگونا خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه کیک دالگونا کیک دالگونا، یکی از کیک های دورنگی است که می توانید آن را در کنار شیر، چای و یا قهوه سرورکنید. لایه پایینی این کیک شیری و لایه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.