طرز تهیه نان لادی پاو هندی خوشمزه و مخصوص برای صبحانه

طرز تهیه نان لادی پاو هندی

طرز تهیه نان لادی پاو هندی , دستور پخت نان لقمه ای لادی پاو

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان لادن پاو هندی همان طور که از نامش پیداست، یک نان اصیل هندی است که در قالب کیک پخته می شود. این نان را می توان به تنهایی یا در کنار پنیر به عنوان صبحانه یا عصرانه و یا در کنار غذاهای نانی و سوپ ها، برای وعده های ناهار و شام سرو نمود. اسن نان شکل زیبایی دارد و به علت وجود خمیرمایه، هضم آن برای معده راحت و سریع است. برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان لادی پاو هندی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان لادی پاو هندی
آرد همه کاره۳ پیمانه یا معادل ۴۵۰ گرم
شیر گرمیک و یک چهارم پیمانه
شکر۲ قاشق چای خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
خمیر مایه خشک۲ قاشق مربا خوری
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
کره نرم شده۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه نان لادی پاو هندی

مرحله اول

برای تهیه نان لادی پاو هندی در ابتدای کار، کره را نیم ساعت زودتر از یخچال خارج می کنیم تا نرم و هم دمای محیط شود. یک کاسه بر می داریم و یک پیمانه شیر ولرم را داخل آن می ریزیم. سپس شکر و خمیر مایه را به آن اضافه کردهو مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس درب ظرف را بسته و حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا فعال شود. در ادامه آرد را به همراه نمک و بکینگ پودر، درون یک ظرف دیگر الک می کنیم. سپس خمیر مایه فعال شده را روی آن می ریزیم و شروع به مخلوط کردن می کنیم.

مرحله سوم

سپس خمیر را ورز می دهیم و کره نرم شده را به آن اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا کره به خورد خمیر برود. وقتی خمیر به خوبی ورز داده شد، یک کاسه را چرب کرده و خمیر را درون آن قرار می دهیم و روی آن را با پارچه تمیز می پوشانیم.

مرحله چهارم

سپس حدود دو ساعت در در جای نسبتا گرم قرار می دهیم تا به عمل آید و حجمش دو برابر شود. بعد از دو ساعت که خمیر به عمل آمد، پف خمیر را با دست گرفته و به خوبی ورز می دهیم. سپس خمیر را به توپ های مساوری تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

یک قالب را چرب می کنیم. خمیر ها را با کمی فاصله درون قالب می چینیم. سپس روی آن را با باقی مانده شیر، رو مال می کنیم. دوباره روی آن را با یک پارچه تمیز می پوشانیم. حدود ۲۰ دقیقه دیگر به خمیر استراحت می دهیم.

مرحله ششم

سپس در فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم، به مدت ۲۰ دقیقه قرار می دهیم تا بپزد و روی آن ، برشته شود. بعد از پخت آن را از فر خارج کرده و وقتی کمی خنک شد و از دما افتاد، نان را از قالب خارج می کنیم.

مرحله هفتم

سپس روی آن را به صورت کامل کره رومال می کنیم. در ادامه روی نان را مجدد با یک پارچه تمیز می پوشانیم و می گذاریم تا به طور کامل خنک شود. این نان را می توان به عنوان صبحانه یا عصرانه و یا در کنار غذاهای نانی و سوپ سرو نمود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 30 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.