طرز تهیه دمی سیب زمینی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه دمی سیب زمینی

طرز تهیه دمی سیب زمینی خوشمزه و مجلسی

این برنج از انواع برنج های قاطی است که با سیب زمینی و هویج، تهیه می شود. این غذا به دلیل عدم وجود هر گونه گوشت علاوه بر این که به صرفه اقتصادی است، برای کسانی که رژیم گیاهی دارند نیز قابل استفاده است. می توان برای رژیم گیاهی، می توان عصاره قلم را حذف و به جای آن از عصاره سبزیجات استفاده کرد یا آن را حذف کرد. این برنج بر خلاف این که گوشت ندارد ولی طعم فوق العاده ای دارد. سبوس برنج در دستور غذایی، دارای ویتامین های زیادی مخصوصا از گروه B می باشد که برای شادابی پوست و مو و برای افزایش ایمنی بدن توصیه می شود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه دمی سیب زمینی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
پیاز کوچک۱ عدد
عصاره قلمنصف پیمانه
هویج۸۰ گرم
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
روغنبه میزان لازم
زعفران دم کردهکمی
سبوس برنج۱ قاشق چای خوری
برنجسه و نیم پیمانه
سیب زمینی۱۰۰ گرم

طرز تهیه دمی سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه دمی سیب زمینی ساده و خوشمزه در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپسبه صورت نگینی ریز خرد می کنیم. هویج را هم شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. می توان هویج ها را با رنده درشت نیز رنده کرد.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را هم شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس سیب زمینی ها را درون آن می ریزیم و به آرامی سرخ می کنیم.

مرحله سوم

وقتی سیب زمینی ها کامل سرخ شد آن را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. نیاز نیست سیب زمینی خیلی سرخ شود. فقط کافی است که طلایی شود. در ادامه یک قابلمه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پیاز را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا طلایی و سبک شود. سپس هویج را هم اضافه می کنیم و می گذاریم به خوبی تفت بخورد. وقتی هویج تفت خورد، نمک و زردچوبه را اضافه می کنیم. زعفران و کمی آب نیز اضافه می کنیم و چند دقیقه زمان می دهیم تا بپزد.

مرحله پنجم

برنج را حدود ۱ ساعت قبل با آب و نمک خیس کرده ایم، آب آن را دور می ریزیم. سپس به همراه عصاره قلم و سبوس برنج به مواد اضافه می کنیم. مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس آب روی برنج آن قدر اضافه می کنیم تا یک بند انگشت روی برنج را بگیرد.

مرحله ششم

می گذاریم تا آب برنج کم شود. وقتی آب برنج تمام شد، سیب زمینی های سرخ شده را به آن اضافه کرده و کمی برنج را زیر و رو می کنیم. سپس حرارت برنج را کم می کنیم و دم کنی روی در قابلمه قرار می دهیم تا برنج دم بکشد و پخته شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 21 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.