طرز تهیه پیتزا پنیر خوشمزه و ساده به روش حرفه ای رستورانی

طرز تهیه پیتزا پنیر

طرز تهیه پیتزا پنیر و قارچ , دستور پخت پیتزا پنیری

پیتزا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است. این غذا ابتدا به صورت ساده و با خمیر و سس گوجه و پنیر پیتزا طبخ می شده است. به مرور، مواد مختلفی روی پیتزا اضافه شده است که بنابر مخلفاتی که اضافه می شود نام متفاوتی روی آن می گذارند. ساده ترین پیتزا همان پیتزای پنیر است. در این دستور یک سس گوجه خوشمزه آموزش داده شده است که طعم دودی و کبابی گوجه ها، در کنار طعم سیر، پیتزا را خوشمزه تر می کند. در این پیتزا نیازی به گوشت یا مواد دیگر نیست و با ساده ترین مواد تهیه می شود.

مواد برای ۴ نفر
نان پیتزا۲ عدد ۲ نفره
پنیر پیتزا۴۰۰ گرم
سس باربیکیو۳ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی۲ عدد
سس کچاپ۲ قاشق غذا خوری
سیر۲ حبه
کره یا روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه پیتزا پنیر

مرحله اول

برای تهیه پیتزای پنیر ساده در ابتدای کار، گوجه ها را شسته و روی گاز یا کباب پز و منقل آن را کبابی می کنیم. سپس پوست گوجه ها را به آرامی جدا کرده و گوشت گوجه ها را درون یک کاسه می ریزیم. سپس با گوشکوب برقی با غذا ساز آن را پوره می کنیم.

مرحله دوم

یک تابه کوچک بر می داریم. کره یا روغن زیتون را درون آن می ریزیم. سپس سیر را رنده کرده و به آن اضافه می کنیم. روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روغن داغ شود اما نیز نیست که سیر سرخ شود و فقط کافی است که کمی گرما ببیند و روغن طعم سیر بگیرد.

مرحله سوم

روغن و سیر را به گوجه کبابی پوره شده اضافه می کنیم. سپس سس کچاپ و سس باربیکیو را به آن اضافه کرده و نمک و فلفل می زنیم و مخلوط می کنیم تا سس گوجه ما آماده شود. یک سینی یا ظرف مخصوص طبخ پیتزا را برداشته و کف آن را چرب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله نان آماده پیتزا را درون ظرف مخصوص پیتزا قرار می دهیم. می توانیم از خمیر های خانگی یا خمیر های آماده نیز استفاده کنیم. روی نان را با سس گوجه آماده شده می پوشانیم. در این مرحله باید تمام نان با سس کاور شود.

مرحله پنجم

سپس روی آن را به صورت کامل با پنیر پیتزا می پوشانیم. مقدار پنیر پیتزا به ذائقه خودمان بستگی دارد و می توانیم آنرا کم یا زیاد تر کنیم. در ادامه پیترا را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا پخته و پنیر آب شود. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان لازم دارد تا پنیر آب شود.

مرحله ششم

اگر از خمیر استفاده شده بود باید زمان بیشتری برای پخت در نظر بگیریم. وقتی که پنیر کامل آب شد، گریل فر را روشن کرده و حدود ۵ دقیقه می گذاریم تا روی پنیر ها برشته شود. سپس از فر خارج کرده و در ظرف مناسب سرو قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 17 فروردین 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه سالاد کاهو خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد کاهو خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد کاهو سالاد کاهو یکی از انواع سالادهای خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه …

طرز تهیه کوکو قارچ خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه کوکو قارچ خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه کوکو قارچ کوکوی قارچ یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با مواد متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی نوین در ادامه با وبسایت …

طرز تهیه دو پیازه ماهی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی جنوبی

طرز تهیه دو پیازه ماهی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی جنوبی

طرز تهیه دو پیازه ماهی دوپیازه ماهی یک غذای سنتی و اصیل جنوبی است که با استفاده از ماهی پخته شده لابه لای شوید پلو طبخ می شود. این غذا با طعم …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.