طرز تهیه شیرینی سه آرد خوشمزه و مجلسی بدون استفاده از فر

طرز تهیه شیرینی سه آرد

طرز تهیه شیرینی سه آرد با پیمانه با روغن مایع بدون فر

شیرینی سه آرد یک شیرینی ساده است اما بسیار خوشمزه و مقوی. از آن جا که از مخلوط سه نوع آرد تهیه می شود بسیار مقوی و برای سلامتی مفید است. ساختار این شیرینی مانند حلوا است البته در روند پخت آن، تفاوت هایی وجود دارد. در این شیرینی نیازی به فر نیست و تنها روی حرارت مستقیم گاز پخته می شود. این شیرینی را درون قالب های کوچک شکلات قرار داده و درون یخچال می گذارند تا خودش را بگیرد. از آنجا که در این شیرینی نیز مانند حلوا، آرد تفت می خورد، شیرینی طعم خاصی به خود می گیرد و برای سلامتی مخصوصا کودکان و نوجوانان مفید است.

مواد لازم شیرینی سه آرد
آرد قنادی۱۱۰ گرم
آرد برنج۸۰ گرم
آرد نخودچی۹۰ گرم
پودر قند۱۱۰ گرم
هل آسیاب شده۱ قاشق چای خوری
کره۱۰۰ گرم
روغن جامد یا مایع۱ قاشق غذا خوری
زعفران غلیظ دم کرده۱ قاشق غذا خوری
گلابیک پنجم لیوان

دستور پخت شیرینی سه آرد

مرحله اول

برای تهیه شیرینی سه آرد مجلسی در ابتدای کار، آرد سفید را الک می کنیم.در ادامه یک تابه بر می داریم و روی حرارت قرار می دهیم. سپس آرد را درون آن با حرارت ملایم تفت می دهیم تا خامی آن گرفته شود.

مرحله دوم

زمان تفت دادن حدود ۱۰ دقیقه کافی است. سپس آرد برنج و آرد نخودچی را به آن اضافه کرده و ۵ دقیقه دیگر تفت می دهیم تا خامی بقیه آرد ها هم گرفته شود. از روی حرارت بر می داریم و آرد ها را مجددا الک می کنیم.

مرحله سوم

سپس دوباره به تابه بر می گردانیم و روی حرارت قرار می دهیم. این بار کره و روغن مایع را اضافه کرده و ۵ دقیقه دیگر آرد ها را با کره و روغن تفت می دهیم. در این مرحله، هل و پودر قند را با هم الک کرده و به مخلوط سه آرد اضافه می کنیم

مرحله چهارم

سپس مجددا ۲ دقیقه دیگر نیز تفت می دهیم. زیر گاز را خاموش می کنیم. پس از دم کردن زعفران، آنرا اضافه کرده و مخلوط می کنیم. بعد از آن، گلاب را کم کم اضافه می کنیم. یک باره نباید گلاب را اضافه کرد وگرنه شل می شود.

مرحله پنجم

کم کم گلاب که اضافه شد مرتب هم می زنیم و وقتی خمیر خودش را جمع کرد آماده است. آن را درون قالب می ریزیم و درون یخچال قرار می دهیم تا شیرینی ها خودش را بگیرد. سپس از قالب جدا کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 11 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.