طرز تهیه کوکی پرتقالی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کوکی پرتقالی

طرز تهیه کوکی پرتقالی پرتغالی خوشمزه مخصوص

کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها معمولا به صورت مغز دار طبخ می شود که فواید زیادی دارد. یک نوع دیگر کلوچه طبخ یم شود که مغز دار نیست و به آن ها کوکی گویند. کوکی پرتقالی نیز یکی از این نوع است که درون آن از رنده پوست پرتقال تهیه می شود. همچنین روی آن را با شکلات ذوب شده و نارگیل یا مغز گردو و فندق تزیین می کنند. این کوکی ها سبک است و می توان به عنوان شیرینی یا همراه با چای برای عصرانه طبخ و سرو نمود.

مواد لازم کوکی پرتقالی
آرد سفید قنادی۳۲۰ گرم
نشاسته ذرت۳۰ گرم
کره یا مارگارین۱۰۰ گرم
پودر قند۱۲۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پوست پرتقال رنده شده۱ قاشق غذا خوری پر یا دو پرتقال
شکلات تخته ایبه مقدار لازم
پودر نارگیلبه میزان لازم

دستور پخت کوکی پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه کوکی پرتقالی خوشمزه در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم و کره و پودر قند را به آن اضافه می کنیم. کمی با چنگال آن را مخلوط می کنیم تا نرم شود. سپس با همزن برقی می زنیم تا حالت خامه ای پیدا کند و سبک شود.

مرحله دوم

سپس تخم مرغ را به آن اضافه کرده و به خوبی با همزن می زنیم تا کاملا یکدست و ترکیب شوند. در این مرحله نشاسته ذرت و آرد و پوست پرتقال را اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و بدون چسبندگی ایجاد شود.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که خمیر را نباید ورز دهیم وگرنه به روغن می افتد و شیرینی سفت و خشک می شود. خمیر بدست آمده نیاز به استراحت ندارد. خمیر را بین دو تا نایلون قرار می دهیم و با وردنه به ضخامت ۳ میلی متر باز می کنیم.

مرحله چهارم

سپس با کاتر شکل گل آن را برش می زنیم. سینی فر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس کاغذ روغنی را با کمی روغن چرب می کنیم. کوکی ها را روی کاغذ روغنی با فاصله قرار می دهیم.

مرحله پنجم

فر را حدود ۱۰ دقیقه زودتر در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. سپس سینی فر را درون آن قرار می دهیم و با همان دما به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه می گذاریم تا بپزد و طلایی شود. کوکی ها را از فر خارج می کنیم.

مرحله ششم

سپس می گذاریم تا بیرون فر، از حرارت بیفتد و خنک شود. سپس از کاغذ روغنی به آرامی جدا می کنیم. در یک کاسه مناسب شکلات تخته ای را رنده کرده و کمی روغن مایع روی آن می ریزیم. سپس روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود.

مرحله هفتم

شکلات را درون قیف ریخته و روی شیرینی را تزیین می کنیم. کمی پودر نارگیل یا مغز گردو یا فندق نیز روی آن می ریزیم. شیرینی ها را در دمای محیط باقی می گذاریم تا شکلات روی آن ببندد. بعد از این که شکلات ها بست، می توان در یک ظرف مناسب نگه داری کرد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 9 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.