طرز تهیه سوپ قارچ و بادام هندی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سوپ قارچ و بادام هندی

طرز تهیه سوپ قارچ و بادام هندی خوشمزه و مخصوص

سوپ یکی از پیش غذاهایی است که در تمام دنیا طبخ و سرو می شود. همچنین به دلیل ذات آبکی سوپ و موادی که درون آن به کار می رود، اغلب سوپ ها برای بیماران و سرماخوردگی و انفولانزا توصیه می شود. سوپ قارچ و بادام هندی یک سوپ خاص بدون هیچ رنگ دهنده خاصی مثل رب گوجه پخته می شود. این سوپ تنها با دو ماده اصلی قارچ و بادام هندی تهیه می شود که با وجود بادام هندی در این سوپ، علاوه بر طعم خوبی که دارد، بسیار مقوی و مفید است. همچنین می توان به جای آب مرغ از آب سبزیجات استفاده کرد. در این صورت این سوپ را می توان برای کسانی که رژیم گیاه خواری دارند تهیه و سرو نمود.

مواد لازم برای ۳ نفر
بادام هندی خامسه چهارم پیمانه
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۳ حبه
نمک و فلف سیاهبه مقدار لازم
زردچوبه و فلفل کاینبه مقدار لازم
آویشن تازهچند ساقه
قارچ۱ کیلو گرم
آب مرغ۲ پیمانه
پنیر گودا دودی یا پارمزانبه مقدار دلخواه

دستور پخت سوپ قارچ و بادام هندی

مرحله اول

برای تهیه سوپ قارچ و بادام هندی در ابتدای کار، بادام هندی ها را درون یک کاسه می ریزیم و روی آن آب می ریزیم تا کاملا زیر آب برود. سپس به مدت دو ساعت می گذاریم تا خیس بخورد. پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت می گذاریم. روغن که کمی گرم شد، پیاز را درون آن می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس سیر رنده شده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله زردچوبه و نمک و فلفل سیاه و فلفل کاین و ساقه آویشن را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس قارچ ها را که شسته و خرد کرده ایم به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا آب آن تبخیر شود و کمی تفت بخورد.

مرحله چهارم

در این مرحله آب مرغ را به سوپ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم و می گذاریم تا بپزد. در این فاصله بادام هندی ها را آماده می کنیم. برای این کار، بادام هندی ها را می خیسانیم، سپس آنها را آبکشی می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان برود.

مرحله پنجم

در این مرحله بادام هندی ها را با یک لیوان آب درون مخلوط کن می ریزیم و با سرعت بالا آن را میکس می کنیم. تا جایی که نرم و کرمی و یکدست شود. سپس زیر حرارت سوپ را کم می کنیم. ساقه های آویشن را از سوپ خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله، کرم بادام هندی را به سوپ اضافه کرده و به خوبی با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا با هم کاملا ترکیب و یکدست شود. می توان آخر کار قبل از سرو کمی پنیر گودا دودی یا پنیر پارمزان اضافه کرد که سلیقه ای است.

مرحله هفتم

می توان کل سوپ را قبل از این که بادام هندی ها اضافه شوند میکس کرد که بسته به سلیقه دارد. در آخر می توان با مغز تخمه آفتابگردان و پرک بادام آن را تزیین نمود و در کنار دورچین کلم بروکلی یا کلم بروکسل گریل شده در فر، سرو نمود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 7 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.