طرز تهیه نان سیر و جعفری خوشمزه و سالم به روش خانگی

طرز تهیه نان سیر و جعفری

طرز تهیه نان سیر و جعفری با پنیر پیتزا

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان سیر و جعفری مانند نان های حجیم است با این تفاوت که فیلینگ آن، سیر و جعفری است. این نان را می توان به تنهایی یا در کنار پنیر به عنوان عصرانه و یا در کنار غذاهای نانی و سوپ ها، برای وعده های ناهار و شام سرو نمود.

مواد لازم نان سیر و جعفری
آردحدود ۲۵۰ گرم
نمک۵ گرم
کره۵۰ گرم
شکر۵ گرم
خمیر مایه۵ گرم
آب۱۵۰ گرم
سیر۳ حبه رنده شده
جعفری خرد شدهبه مقدار لازم

دستور پخت نان سیر و جعفری

مرحله اول

برای تهیه نان سیر خوشمزه و مخصوص با جعفری یک کاسه بر می داریم و مواد خشک را با هم مخلوط می کنیم. سپس آب را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر نچسب و لطیفی بدست آید. توجه داشته باشید مقدار آب بستگی به نوع آرد دارد.

مرحله دوم

به همین دلیل نمی توان مقدار آرد را به صورت کاملا مشخص تعیین کرد. خمیر را حدود یک ربع ساعت ورز می دهیم. یک کاسه را برداشته و کف آن را چرب می کنیم. سپس خمیر را درون آن قرار داده و روی آن را سلفون می کشیم و می گذاریم یک ساعت استراحت کند.

مرحله سوم

سیر را رنده کرده و همراه با مقداری از جعفری خرد شده (حدود ۳۰ گرم) با هم مخلوط می کنیم. پف خمیر را گرفته و سیر و جعفری را به آن اضافه می کنیم و کمی ورز می دهیم تا به خوبی مخلوط شود. سپس چانه می گیریم.

مرحله چهارم

سپس چانه ها را با وردنه به شکل دایره با قطر یکسان باز می کنیم. روی چانه ها را کمی با آب پاش، آب می پاشیم و دوباره روی آن را سلفون می کشیم و پارچه می اندازیم و دوباره یک ساعت استراحت می دهیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که در این مرحله می توان کمی دیگر سیر و جعفری روی خمیر پاشید. در ادامه سینی فر را با کمی روغن چرب می کنیم و کمی آرد پاشی می کنیم، سپس نان ها را درون آن قرار می دهیم.

مرحله ششم

حدود ۱۰ دقیقه تا یک ربع قبل فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم، سپس نان ها را درون فر قرار داده و حدود ۱۵ دقیقه زمان می دهیم تا پخت نان انجام شود. سپس روی توری قرار می دهیم تا خنک شود.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 22 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.