طرز تهیه شیرینی شاهپسند شیک و مجلسی مخصوص عید نوروز

طرز تهیه شیرینی شاهپسند

طرز تهیه شیرینی شاه پسند شکلاتی دستور شیرینی اسلایس شاه پسند شیرینی شاه پسند آشپزخانه کوچک من

شیرینی شاهپیند یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود. این شیرینی یکی از شیرینی های ساده و خوشمزه محسوب می شود. این شیرینی ها کوچک هستند و مقدار زیادی از آن را می توان با شکلات آب شده و پودر بادام و پسته، تزیین کرد و برای پذیرایی از مهمان یا در مجالس استفاده کرد. این شیرینی ها در یک ظرف در بسته به مدت ۱ ماه قابل نگهداری هستند.

مواد لازم برای نیم کیلو شیرینی
آرد سفید۱۰۰ گرم
آرد نخودچی۱۰۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
روغن جامد یا کره۱۰۰ گرم (کره ۱۳۰ گرم)
زرده تخم مرغ۱ عدد
پودر هلنصف قاشق چای خوری

دستور پخت شیرینی شاهپسند

مرحله اول

برای تهیه شیرینی شاهپسند مجلسی در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم و زرده تخم مرغ و پودر قندو پودر هل و روغن جامد را اضافه می کنیم. و حدود ۵ دقیقه با دور تند همزن می زنیم تا روشن و سبک شود.

مرحله دوم

آرد سفیدو آرد نخودچی را در یک ظرف جدا گانه مخلوط می کنیم و الک می کنیم. سپس کم کم به مواد تخم مرغی اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا به صورت خمیر در آید. مقداری خمیر را در دست فشار می دهیم باید منسجم باشد.

مرحله سوم

سپس ۳ بار از چرخ گوشت رد می کنیم تا کاملا لطیف شود. می توان به جای چرخ کردن خیلی ورز داد. اما چرخ گوشت راحت تر است.سپس درون کیسه فریزر می گذاریم و حدود ۱ ساعت در دمای محیط استراحت می دهیم.

مرحله چهارم

مقداری از خمیر را می توان داخل نایلون باز کرد و برش داد. اما بهتر است مقداری از خمیر را داخل دست گلوله کنیم. کف سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس خمیر ها را با فاصله در سینی فر می چینیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را از قبل به مدت ۱۰ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سینی فر را درون آن قرار داده و به مدت ۲۰ دقیقه می پزیم. وقتی شیرینی ها پخته شد از فر خارج کرده و می گذاریم خنک شود.

مرحله ششم

پس از اینکه شیرینی ها به طور کامل خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم. برای تزیین رو شیرینی ها ، مقداری شکلات تخته ای را به روش بن ماری روی بخار کتری ذوب می کنیم. روی شیرینی ها می ریزیم و در پودر بادام و پسته و گل سرخ می غلتانیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 22 اسفند 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه تارت پاناکوتای رز و پسته مناسب پذیرایی در مهمانی

طرز تهیه تارت پاناکوتای رز و پسته مناسب پذیرایی در مهمانی

طرز تهیه تارت پاناکوتای رز و پسته تارت پاناکوتای رز و پسته یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و لاکچری بین المللی است که برای مراسم های مهم تهیه می شود، برای …

طرز تهیه تارت ریواس خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه تارت ریواس خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه تارت ریواس تارت ریواس یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه فصل بهار است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه کیک شیر موز مجلسی و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک شیر موز مجلسی و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک شیر موز کیک شیر موز یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با طرفدارهای زیادی بین مردمان جهان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.