طرز تهیه ماهی کنجدی خوشمزه و مخصوص تابه ای بدون فر

طرز تهیه ماهی کنجدی

طرز تهیه ماهی کنجدی بدون فر در تابه ماهیتابه

ماهی ها و غذاهای دریایی خواص زیادی برای سلامتی دارند و از گوشت قرمز مفیدتر هستند. ماهی های کوچک به خاطر ریز بودن آن ها، می توان به طور درسته آن ها را سرخ کرد. در این دستور ماهی ها را در کنجدو پودر سوخاری غلتانده و با کنجد سرخ می کنیم که کنجد به خاطر طبع گرمی که دارد طبع سرد ماهی را تعدیل می کند. همچنین کنجد خواص زیادی دارد که در کنار ماهی، طعم فوق العاده ای به غذا می دهد.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماهی کوچک۸ تا ۱۲ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
سرکهنصف استکان
آبلیمو۳ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
آرد سوخاری۲ قاشق غذا خوری
کنجد۳ قاشق غذا خوری
پودر پاپریکابه مقدار لازم

دستور پخت ماهی کنجدی

مرحله اول

برای تهیه خوراک ماهی کنجدی خوشمزه ابتدا پولک های ماهی ها را به آرامی با یک کارد تیز می گیریم. سپس شکم ماهی را شکاف داده و برش می زنیم و محتویات شکم ماهی ها را خارج می کنیم و با آب تمیز می شوییم.

مرحله دوم

در این مرحله یک کاسه مناسب بر می داریم. در ادامه سرکه و روغن زیتون و آبلیمو و نمک و فلفل سیاه را با هم اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا کاملا با هم ترکیب و یکدست شود. سپس ماهی ها را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا روی کاسه را می پوشانیم و به مدت دو ساعت در این سس در یخچال، استراحت می دهیم تا مزه دار شود. یک بشقاب بر می داریم. آرد سوخاری و کنجد و کمی نمک و پودر پاپریکا را اضافه می کنیم. سپس با یک قاشق مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله ماهی ها را در این مخلوط می غلتانیم. یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. سپس ماهی ها را درون تابه سرخ می کنیم. ماهی ها را می توان در کنار سبزی پلو یا کته، سرو نمود.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 22 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.