طرز تهیه کتلت سبزیجات رژیمی خوشمزه و مخصوص خانگی

طرز تهیه کتلت سبزیجات

طرز تهیه کتلت سبزیجات رژیمی خانگی هندی با سبزیجات معطر

کتلت یکی از انواع کوکو ها است که یکی از غذاهای رایج ایراین به حساب می آید. کتلت سبزیجات فقط از سبزیجات پخته و خام استفاده می شود. این کتلت نیاز به تخم مرغ و گوشت ندارد. به همین دلیل اگر با روغن خیلی کم سرخ شود، می تواند یک غذای رژیمی و سالم باشد. همچنین این غذا را می توان به گیاه خواران توصیه نمود. وجود کلم پخته کنار سیب زمینی علاوه بر طعم خوبی که دارد، خواص بی نظیری نیز برای سلامتی بدن شامل می شود. این غذا را کنار هر نوع نانی می توان سرو نمود.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۳ عدد
گل کلم پختهنصف پیمانه
فلفل دلمه ای۱ عدد
نخود فرنگینصف پیمانه
فلفل چیلی۱ عدد
پیاز۱ عدد
زنجبیلبه مقدار لازم
هویجنصف پیمانه
زردچوبهبه مقدار لازم
فلفل سیاه و نمکبه مقدار لازم
زیرهبه مقدار لازم
جعفری تازه خرد شده۳ قاشق غذا خوری
نان تست غلاتبه مقدار لازم

دستور پخت کتلت سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه کتلت سبزیجات خوشمزه و مجلسی ابتدا گل کلم ها را شسته و خرد می کنیم و به همراه کمی آب داخل قابلمه می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا بپزد. می توان گل کلم ها را به صورت بخار پز نیز پخت. یک کاسه بزرگ بر می داریم.

مرحله دوم

در این مرحله گل کلم ها را داخل آن می ریزیم. سیب زمینی ها را هم خوب شسته و با کمی آب می گذاریم تا بپزد. سپس آن را پوست کنده و رنده می کنیم و به گل کلم ها اضافه می کنیم. فلفل دلمه ای را ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله چیلی و پیاز را هم خیلی ریز خرد کرده و به مواد اضافه می کنیم. در ادامه زنجبیل تازه را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس به همراه نخود فرنگی پخته شده و هویج ریز خرد شده را به گل کلم ها اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس تمامی ادویه ها را همراه با جعفری ساطوری شده به مواد اضافه می کنیم و با دست ورز می دهیم تا مواد کاملا یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود.

مرحله پنجم

سپس به اندازه یک گردو از مواد را کف دست شکل می دهیم و داخل تابه قرار می دهیم. دو طرف آن را سرخ می کنیم و از تابه خارج می کنیم. نان تست را برداشته و روی آن با سس فرانسوی می پوشانیم و کتلت روی آن قرار داده و با جعفری تازه تزیین می کنیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 16 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.